EKSKLUZIVNO objavljamo dopisovanje zaposlenih na RTV Slovenija, kjer je očitno prava vojna: manipulacije Ambrožičeve, od katere Zadravčeva zahteva opravičilo; nekateri dobili »nagrado« za štiriurno delo od doma!

  • Napisal  Peter T., Janja S.
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
(Montaža: Matic Štojs Lomovšek) (Montaža: Matic Štojs Lomovšek)

»Dobili so ga kolegi, ki so  med epidemijo delali največ, vsebinsko najzahtevnejše ter najbolj izpostavljene teme in ki so svojim delom premaknili meje običajnega programa,« je 31. avgusta zapisala Manica Ambrožič, urednica informativnega programa RTV Slovenija, razjarjenim uslužbencem javnega zavoda na Kolodvorski ulici v Ljubljani, ki so zahtevali pojasnilo, zakaj so nekateri dobili dodatke za delo v kriznih razmerah (TUKAJ).

Spomnimo. Javnost te dni razburja informacija, da naj bi se 1.115 zaposlenih na RTV Slovenija zaradi delovanja v kriznih razmerah (COVID-19) izplačalo skoraj 0,8 milijona različnih dodatkov in nagrad. V nadaljevanju objavljamo (nelektorirano) dopisovanje zaposlenih na TV Slovenija, iz katerega je razvidno, da so dodatki sprožili pravo malo vojno na Kolodvorski ulici. Na koncu pa še dva komentarja našega vira, ki nam je dopisovanje poslal.

Pismo aktiva novinarjev TV Slovenija

No, informacija je na RTV Slovenija začela krožiti že poleti, ko je o tem pisal Škandal24, zato je IO Aktiva novinarjev IP (informativnega programa) TV Slovenija 27. avgusta naslovih na Manico Ambrožič eklektronsko pošto. Takole so zapisali:

»Spoštovana odgovorna urednica,

po objavi podatkov o izplačilu epidemiološkega dodatka po 71. členu nekaterim sodelavcem IP TV Slovenija v Škandal24,  so se med nekaterimi našimi sodelavci, ki ga niso dobili, pojavila ugibanja, kdo je bil do tega dodatka upravičen. Zato  sprašujemo, kakšen je bil kriterij za izplačilo dodatka po 71. členu. in koliko sodelavcev je ta dodatek prejelo. Tiste, ki tega dodatka niso prejeli, pa so bili med epidemijo izpostavljeni, zanima tudi, zakaj niso bili uvrščeni na ta seznam. Vemo, da je sicer to prej stvar sindikata kot Aktiva, pa vas zaradi pomanjkanja sindikalnih sil in tistih, ki niso člani sindikata, vseeno prosimo za obrazložitev.

 IO Aktiva novinarjev IP TV Slovenija.«

Odgovor Manice Ambrožič

Manica Ambrožič je 31. avgusta odgovorila (in zamolčala, da je tudi sama dobila nagrado):

»Spoštovani,

vsi, ki so bili med epidemijo izpostavljeni na delovnem mestu, so v skladu z zakonodajo dobili dodatek za ure izpostavljenosti.

Ob koncu epidemije in ob podatkih, da smo med epidemijo v IP TVSLO ustvarili za 700 dodatnih ur programa,  nam je vodstvo RTV ponudilo možnost izplačila tudi dodatka za povečan obseg dela – VKA 32.  Možnost sem pozdravila, saj sem zadovoljna, da je vodstvo prepoznalo trud IP TVSLO.

O razdelitvi in namenitvi tega denarja  sem se posvetovala z uredniki redakcij in tudi z vodstvom Televizije. Dobili so ga kolegi, ki so  med epidemijo delali največ,  vsebinsko najzahtevnejše ter najbolj izpostavljene teme in ki so svojim delom premaknili meje običajnega programa.   

Kot je razvidno iz seznama, smo zaradi občutno povečanega obsega dela ob ključnih dneh, ko smo ročno uro po uro vnašali dodatke, ta dodatek namenili tudi obema poslovnima sekretarkama, ki sta imeli res izjemno zahtevno in mukotrpno delo.

Seznam kolegov z dodatkom za povečan obseg dela:

BRANISELJ KATARINA

DOLAJŠ ŽAN

RAJNOVAC MAJDA

PAK HORVAT LIDIJA

ROK ŠULIGOJ

GRADIŠAR BERNARDA

KOGOVŠEK BOŠTJAN

LADIKA DEJAN

MARKOVIČ NATAŠA

PFEIFFER VESNA

PREŠEREN PETRA

ŽNIDARŠIČ ERIKA

DRAGOLIČ MARJETA

RAZBORŠEK MARTA

Lep pozdrav.«

Vesna Zadravec od Manice Ambrožič zahteva opravičilo

Po tem odgovoru se je vsulo. Najprej je 2. septembra pismo napisala novinarka Vesna Zadravec in od Manice Ambrožič zahtevala opravičilo:

»Spoštovani kolegi,

Že junija sem na nadzornem svetu zahtevala revizijo vseh dodatkov. Nadzorni svet me je v tem podprl in kot sem seznanjena so postopki v teku.

Glede spodnjega stavka odgovorne urednice pa bi pričakovala javno opravičilo!

Dobili so ga kolegi, ki so  med epidemijo delali največ,  vsebinsko najzahtevnejše ter najbolj izpostavljene teme in ki so svojim delom premaknili meje običajnega programa.   

Lep pozdrav

Vesna«

»Ali da gre za nek interni joke?«

Istega dne je Katarina Golob komentirala:

»Prosim????????? Mi lahko nekdo reče, da imam privid? Ali da gre za nek interni joke?«

Povsem pa se je tega dne »odtrgalo« novinarju Vikiju Twrdyju, ki je marsikaj problematiziral:

»Pozdravljeni,

zadeva je stvar notranje, pa verjetno bo še kakšne zunanje revizije. Najprej je sploh vprašanje podlage, torej ali se lahko 71. člen sploh razlaga na način kot si ga je razlagalo vodstvo RTV-ja, da si je predvsem sebi in še nekaj drugim (tudi navedenim, ki so zagotovo delali) izplačalo javni denar. Potem je vprašanje, ali bo sredstva RTV dobil povrnjena iz proračuna, kar se prizadeva generalni direktor, nima pa nikakršnih zagotovil, čeprav je dodatke že izplačal. Sam sem videl sezname z zneski, tako za dodatke po KPJS (65 % dodatek) kot sezname po interventnem zakonu (tudi do 100 % dodatek). Na RTV je bil prvi izplačan 1115, drugi pa 189 zaposlenim. Kriterijev, tako kot piše tudi Petra, pa od nikoder. Zneski izplačil so različni od par sto evrov do več tisoč evrov. Glede na to, da so izračunani na osnovno plačo, so seveda tisti v višjih plačnih razrednih dobili višji znesek izplačila. Potem so tu še kombinacije KPJS in interventni. Ni pa problematično samo, kdo je bil v pisarni in kdo na terenu, nekateri naj bi dodatek dobili, čeprav naj bi delali celo od doma! Skratka, vse to bo razjasnila šele kvalitetna revizija, takrat pa lahko tudi kaj več rečemo, saj glede na odsotnost kriterijev (razen tega kdo za koga kaj misli in komu je kdo povšeči in ne) ne moremo.

Po ZDIJZ bi lahko zahtevali tudi celotne izpiske, ki jih zdaj vodstvo skrbno čuva, saj gre za porabo javnega denarja (bojim se le, da bi prehitro lahko postali predmet medijske gonje proti RTV – ravno zato je kakršnokoli postopanje vodstva tudi pri izplačilih še toliko bolj občutljivo v tem času in bi morali biti izdelani jasni in nedvoumni kriteriji, če nam sploh kaj od interventnega dodatka pripada). Lahko napišem, da je med prejemniki obeh dodatkov v IP tudi odgovorna urednica (verjetno si se Manica pozabila dopisati na seznam kolegov).

Lp, Viki.«

»Nekateri kolegi so dobili izplačane (tudi za april) vse ure, ko so bili v pisarni (ne v desku, v pisarni), velika večina pa samo do 4 ure na dan ali manj. Kako so pa to določili?«

Oglasila se je tudi samostojna novinarka Petra Marc:

»Kakšni so torej kriteriji? Iz Maničinega mejla namreč tega nisem razbrala. In torej med tistimi, ki so veliko delali, ni niti enega urednika, turnusnega urednika ali voditelja TVD-ja.

Kaj pomeni največ? Število ur, število prispevkov? Ker delali smo po turnusih, ki so nam jih oni določili in navodilo je bilo, da moramo iti čim prej domov zaradi preprečevanja širjenja okužbe. Tako da nadur načeloma ni imel nihče, al kako? Več prispevkov pa tudi ne, ker, znova, smo delali po turnusih, torej približno pol meseca.

Poleg tega me zanimajo tudi kriteriji za dodatke po kolektivni pogodbi. Nekateri kolegi so dobili izplačane (tudi za april) vse ure, ko so bili v pisarni (ne v desku, v pisarni), velika večina pa samo do 4 ure na dan ali manj. Kako so pa to določili?

LP Petra«

Fake news?

Eden od zaposlenih je vsem »vpletenim«  poslal elektronsko sporočilo, ki je odgovor na pismo Vikija Twrdyja:

»Hahahaha, pa saj to je za crknit. (...) Gotovo gre za kako potegavščino???

Na RTV je bilo med korona krizo kar 1115 zaposlenih? Tisti, ki smo hodili vsak dan v službo smo videli le nekaj deset ljudi. In da je 189 zaposlenih dobilo še drugi dodatek??????

In potem še to, da so nekateri dobili po več tisoč evrov drugega dodatka. Viki gotovo se šališ ?

Ljudje mislim, da gre za fake news, kajti Manica nikoli ne bi napisala »o razdelitvi in namenitvi tega denarja sem se posvetovala z uredniki redakcij« nato pa v spisku napisala, da so vsi ti isti uredniki redakcij dobili ekstra dodatek o katerem so se odločali komu ga podeliti. Prav tako se ne zdi pristen odgovor, da so drugi dodatek »dobili kolegi, ki so med epidemijo delali največ, vsebinsko najzahtevnejše ter najbolj izpostavljene teme« saj je jasno kot pravi Petra Marc, da med srečnimi dobitniki ni niti enega urednika, turnusnega urednika ali voditelja TVD. Jaz bi dodal, da se na seznamu ni našel tudi noben srečen voditelj Odmevov, ki je vsak dan namesto 30 minutne oddaje delal od 45 do 50 minutno oddajo. Nelogično je, da od celotne zunanje dobi drugi dodatek samo Razboršek. Kje ste bili ostali člani zunanje?

Torej dobro bi bilo, da Aktiv poseže z modro besedo in razloži, da gre za izmišljotine in fake news ter opozori zaposlene na RTV naj ne nasedajo govoricam, kako so nekateri dobili kar dva dodatka v času korone krize v višini več tisoč evrov. Saj je to vse hec, a ne?

LP Valentinus«

Komentar našega vira

Vir, ki je reviji posredoval dopisovanje med uredniki in novinarji na RTV Slovenija, je v prvem delu zapisal:

»Znotraj RTV je kot bomba odjeknila novica, da so vodilni kadri koronakrizo izkoristili za izplačilo vrtoglavih nagrad redkim izbrancem in celo nekaterim, ki so v času krize delali od doma. Ne samo, da so najbolj izpostavljenim izplačali nekaj sto evrov dodatka po 71. členu interventnega zakona ampak so več sto zaposlenim dodali še sporni dodatek za delo v izrednih razmerah po KPJS in to kljub temu, da je po uradnih podatkih RTV Slovenija konec leta 2019 zaključila s kar 3,2 milijona evrov izgube. Koliko javnega denarja je bilo skupaj namenjenega za sporne dodatke vodstvo RTV zaposlenim noče razkriti.

Vlada je sprejela interventni zakon v katerem je odobrila dodatke za vse tiste zaposlene v javnem sektorju, ki so bili zaradi koronavirusa izpostavljeni nevarnosti in posebnim obremenitvam. Generalni direktor Igor Kadunc je zato odobril izplačilo dodatka 189 zaposlenim na RTV. Toda poleg tega je kar 1115 zaposlenim (od skupaj 2272) RTV izplačala še sporne dodatke za delo v izrednih razmerah po KPJS. Izbranci in predstavniki vodstva pa so dobili kar dva dodatka in ker so ga dobili tudi tisti, ki so delali od doma je završalo v informativnem programu.

Novica je močno razburila zlasti zaposlene v informativnem programu, ki so predstavljali veliko večino tistih, ki so morali kljub zaprtju javnih služb opravljati svoje delo. Ugotovili so, da si je vodstvo, skupaj z odgovorno urednico Manico Janežič Ambrožič in področnimi uredniki kot so Dejan Ladika in Marjeta Dragolič izplačali kar dva dodatka v višini več tisoč evrov. Koliko je dobila izplačila Manica Janežič Ambrožič ne želijo razkriti, nekateri mediji pa so od RTV pridobili podatke, da je samo Dejan Ladika poleg visoke redne plače prejel 380 evrov brutto po 71. členu interventega zakona, nato pa kar 3845 evrov brutto dodatka za delo v izrednih razmerah.

Aktiv zaposlenih v Informativnemu programu TV Slovenija je na odgovorno urednico Manico Janežič Ambrožič naslovil vprašanje naj pojasni zakaj nekateri zaposleni, ki so delali v času koronakrize niso dobili dodatka po 71. členu interventnega zakona in zakaj so zgolj izbranci dobili dodatek za delo v izrednih razmerah, ne pa vsi ki so bili med epidemijo najbolj izpostavljeni.

Odgovorna urednica jim je odgovorila , da so vsi,  ki so bili med epidemijo izpostavljeni na delovnem mestu v skladu z zakonodajo dobili dodatek za ure izpostavljenosti. Ob koncu epidemije in ob podatkih, da je Informativni program TV Slovenija med epidemijo ustvaril za 700 dodatnih ur programa je Manici vodstvo RTV ponudilo še možnost izplačila dodatka za povečan obseg dela.  Ta se je po posvetu s področnimi uredniki in celo z vodstvom RTV odločila da ga nameni zgolj izbranim: »Dobili so ga kolegi, ki so  med epidemijo delali največ,  vsebinsko najzahtevnejše ter najbolj izpostavljene teme in ki so svojim delom premaknili meje običajnega programa« jim je zapisla v pismu. Zapisala je da so poseben dodatek dobili BRANISELJ KATARINA (voditeljica poročil ob 17h), PAK HORVAT LIDIJA (urednica poročila ob 17h), PFEIFFER VESNA (urednica poročil ob 17h), KOGOVŠEK BOŠTJAN (urednik Tarča), DOLAJŠ ŽAN (novinar Tarča), MARKOVIČ NATAŠA (novinarka Tarča), ŽNIDARŠIČ ERIKA (voditeljica Tarča), LADIKA DEJAN (urednik notranje politične redakcije), DRAGOLIČ MARJETA (urednica zunanje politične redakcije) in RAZBORŠEK MARTA (novinarka TV Dnevnika).

Po njenem odgovoru so zaposleni izvedeli, da je poseben dodatek za delo v izrednih razmerah dobila tudi Manica Janežič Ambrožič in jim to zamolčala. Sprašujejo kdo vse je dobil dodatek in koga so zamolčali? Dodatno so olje na ogenj prelili še novi podatki, ki razkrivajo, da je posebni dodatek za delo v izrednih razmerah prejelo kar 1115 zaposlenim od skupaj 2272 zaposlenih. Podatki so sprožili alarm v Nadzornem svetu RTV, ki je že sprožil postopke za notranjo revizijo. Mnogi menijo, da so bili številnim zaposlenim dodatki izplačani nezakonito. Pri izplačilu se postavlja vprašanje ali se lahko 71. člen sploh razlaga na način kot si ga je razlagalo vodstvo RTV-ja, da je predvsem sebi in svojim izbrancem izplačalo javni denar. Generalni direktor Igor Kadunc je članom Nadzornega sveta na vprašanje kje bo dobil denar za vse te dodatke, če je RTV v več milijonski izgubi pojasnil, da si bo prizadeval, da bo RTV izplačilo nagrad dobil povrnjeno iz proračuna torej od davkoplačevalcev. Toda Nadzorni svet je zaskrbljen saj Kadunc še vedno ni dobil nikakršnih zagotovil, da bo vlada odobrila dodatna sredstva javni radioteleviziji. Ob tem je zanimivo, da je pred mesecem dni Igor Kadunc na ministrstvo za kulturo poslal račun za 70.000 evrov in zahteval naj kar država plača RTV za maske in razkužilna sredstva, ki so jih morali nabaviti. Ker ministrstvo nobeni javni instituciji ni plačalo za nabavo zaščitnih sredstev je brez tega denarja ostala tudi RTV.

Izplačevanje kar dvojnih dodatkov brez kriterijev in meril, torej na lepe oči in to v višini par sto evrov ali celo več tisoč evrov za posamezne osebe v RTV ter izplačevanje tudi tistim, ki takrat sploh niso bili v službi je dobro razjezilo novinarje TV Slovenija. Sprašujejo zakaj dodatka za delo v izrednih razmerah ni dobil noben od urednikov, voditeljev in novinarjev TV Dnevnika in Odmevov, ki so bili daleč najbolj obremenjeni in so ustvarjali daleč najbolj gledane oddaje javne televizije v tistih tednih?

Novinarji zato zahtevajo sklic izredne seje sindikata, vložitev kazenskih ovadb proti vodstvu, prijave na policijo in KPK ter terjajo odstop odgovorne urednice Manice Janežič Ambrožič. Toda po začetnem enotnem ogorčenju se je novinarska srenja na RTV že počasi začela deliti na dva dela. Manjši del novinarjev, ki podpira vodstvo je s pismi po elektronski pošti začel novinarje pozivati k enotnosti, naj se umirijo strasti in da zadeva v času sprejemanja medijske zakonodaje nikakor ne sme priti v javnost, saj bi te zadeve vrgle slabo luč na RTV. Nekateri novinarji pozivajo naj vsi dobro razmislijo kaj bodo storili in da zdaj vsekakor ni čas za prijave na policijo, KPK ali za vlaganje kazenskih ovadb. Eden od novinarjev je razpravo nato končal z izjavo, da naj kritiki spornih dodatkov pomislijo ali so v primeru prijave na policijo ali KPK pripravljeni prevzeti osebno odgovornost za rušenje ugleda RTV ter končal zapis s parolo: »Naj živi in se razvija RTV Slovenija!«

Še to, morda najpomembnejše. Novinarji so zelo razburjeni, ker so se sporni dodatki razdelili v strogi tajnosti in razen prejemnikov zanje nihče ni vedel. Zgodba je prišla do novinarjev šele takrat, ko je pred mesecem dni Škandal 24 objavil astronomkse plače Ladike, Erike in Markovičeve iz česar je bilo razvidno, da so nekateri na RTV dobili kar 2 dodatka.«

In še:

»Uf v informativnem programu je izgleda zavrelo, ljudje so razjarjeni na manico, ker je določenim ljudem izplačala kar dva dodatka za korona krizo dodatek po interventnem zakonu (ki smo ga dobili vsi ki smo takrat vsak dan delali v službi ok cca 1600 evrov) in še dodatek za delo v izrednih razmerah za posebne izbrance (Ladika je dobil 3000, Erika Žnidaršič 2000 evrov). Beri spodnjo pošto.

Dodatek za izredne razmere sta dobila Kogovšek in Erika, čeprav Tarče večinoma ni bilo med epidemijo (mislim da sta bili samo dve oddaji). Dodatek so dobili tudi Vesna Pfeifer in Lidija Pak, ki sta delali poročila ob 17h??? Čeprav smo mi v Odmevih delali namesto 30 kar 50 minutne oddaje vsak dan od jutra do večera, nihče ni dobil takšnega dodatka. Manica piše da se je o tem kdo naj dobi dodatek za izredne razmere posvetovala z resornimi uredniki in glej ga zlomka vsi resorni uredniki in baje tudi Manica so si sami sebi predlagali dodatek. Nadzorni svet je odredil revizijo, govori pa se, da ta imena ki jih navaja Manica niso vsa in da jih je še več. V hiši celo 180, med drugim naj bi ga dobili tudi tisti, ki niso delali v informativnem programu in niso prihajali v službo. Ne vem kaj je res in kaj ne, zanimivo pa bi bilo da bi kak medij uradno zahteval te podatke od RTV. Si misliš kaj bo, ko bo javnost izvedela kako vodstvo RTV jamra da nima dovolj denarja potem pa izve da si je izbrana elita podelila kar dva dodatka v višini več tisoč evrov???? Joj pa ravno zdaj, ko poteka kampanja za javno RTV. Ljudje govorijo, da je manica in vodstvo razdelilo svojim izbrancem velike denarje. Hahahaha ljudje so na nogah, celo cela levičarska zunanja, ker je samo razborškova dobila dodatek za izredne razmere, čeprav ni delala več kot drugi novinarji zunanje. In Milinkovičeva že baje govori, da bi morali manico zaradi te afere zrušiti tako kot so jadranko in postaviti na mesto odgovorne urednice kredibilno Aščičevo. Ne moreš verjeti…..«

nazaj na vrh
Piškotki

Piškotke uporabljamo za prilagoditev vsebin in oglasov, za zagotavljanje funkcij družbenih medijev in za analizo našega prometa. Poleg tega analiziramo informacije o vaši uporabi našega spletnega mesta in s tem zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo.