Avtomobilizem

Pol stoletja po inavguraciji štirivratne limuzine in precendens ni povsem kataklizmičen. Zakaj? Ker je žezlo štefetnika prevzel manjši ghibli in ker ta šestvaljnik prvič in povsem zares postavlja besedi seksi in dizelski zvok v skupni stavek. Mu bo torej uspelo privabiti kupce iz salonov, kjer se bohotita razred S in serija 7? Od tam, kjer sem sedel poslednja dva dneva za volanom, se to ne zdi povsem neverjetno.

Da bo prečkanje kontinenta poslej bolj ekonomično, je jasno, a da bo vstop v svet teh štirivratnih limuzin najcenejši, ali če želite, za dobrih 40 tisočakov manj zahteven od motorizacije V8, zariše interes tudi pri tistih, ki imajo na prsih tetoviranega ogenj bruhajočega zmaja. In če bodo brali dalje, znajo ti bencinski navdušenci prestopiti na drugi breg. Res je, paket več kot milijardne investicije v Maserati se pozna tam, kjer so Italijani šepali. Pri kvaliteti izdelave, implementaciji tehnologij. Quattroporte dizel da občutek zrelega in dovršenega izdelka. Če se samo za hip ustavim pri tehnoloških rešitvah, ki omogočajo športno rafiniranost, kakršna je pač zapisana v genski kartoteki tega modenskega proizvajalca vozil, ki letos praznuje stoletnico, potem se zdi drzni načrt izdelati in tudi prodati 50 tisoč vozil letno, no, manj drzen in uresničljiv.

Velika kompresijska razmerja ustvarjajo takšne resonance in ropot, da se zdi skoraj neverjetno, kaj na drugi strani zmore napredek izravnavanja teh zvočnih tresljajev. Uporaba elastomerov, silikatov in raznih metalov v glavi motorja, celo uporaba izravnalnih, nasprotujočih si vrednostnih frekvenc, ki izničijo zvok, pa zvočni ojačevalci v izpuhu, membrane in ventili za kuliso športnega zvoka na drugi strani. Slednji je slišen predvsem tistim na zunanji strani sveta, ki ga predstavlja kokon usnja za štirimi vrati. Ja, ne smemo pozabiti, da je v tem razredu tišina visoko na vrednostni lestvici kupcev. Priznajte si, da čim starejši ste, tem bolj vam slednja prija. Tudi zato so kupci teh vozil malce starejši.

F1: Alonso najhitrejši na prvem treninguŠpanec Fernando Alonso je bil najhitrejši na prvem prostem treningu pred nedeljsko dirko svetovnega prvenstva formule 1 za VN Kitajske v Šanghaju. Voznik Ferrarija je bil skoraj štiri desetinke sekunde hitrejši od skupno vodilnega Nemca Nica Rosberga (Mercedes), tretji pa je bil Avstralec Daniel Ricciardo (Red Bull).

Branilec naslova, Nemec Sebastian Vettel (Red Bull), je bil deveti.

Ob osmi uri bo na sporedu drugi trening.

Že vrabci na veji čivkajo, da je volkswagen golf že prava cestna legenda, in o tem seveda ni nobenega dvoma. Zgodba pa ni bila vedno taka z njegovo podaljšano oziroma karavansko različico. Največjega rivala je golf variant našel ravno v domači avtomobilski družini v obliki volkswagna passata. Pri 7. generaciji golfa pa imamo občutek, da se bo to razmerje spremenilo, saj je tokratni model zasnovan kot pravi variant in se tako tudi obnaša. 30 dodatnih centimetrov dolžine poskrbi za kar 605 litrov prtljažnega prostora, kar pa je seveda bistvo takega avtomobila. Na cesti se obnaša naravnost odlično, saj je zaradi dobrega podvozja vožnja z njim še kako udobna in hkrati tudi zabavna. Občutek za volanom je natančno tisti, ko veš, da si v avtomobilu, kjer je vse narejeno po natančnem nemškem principu, pri katerem ni prostora za napake.

Težko premagljiv

Tudi zunanjosti nimamo kaj očitati, silhueta, privlačna na pogled, ne pušča vtisa, da so vzeli navadni golf in nanj obesili spremenjeni in povečani zadek, temveč so ga oblikovali tako, kot se spodobi, in s tem ustvarili pravi karavan. Poganja ga 2.0-litrski turbodizelski agregat z močjo 110 kW (150 KM), ki zelo dobro opravlja svoje delo, pri tem pa porabi le 6,2 l/100 km pri vsakdanji uporabi, na relacijski vožnji pa celo še nekaj manj. Če potrebujete nekaj dodatnega prostora in se vam passat ne zdi primerna izbira, potem z nakupom golfa varianta nikakor ne morete zgrešiti. Cena predstavljenega testnega vozila znaša 27.895 evrov, pri čemer pa seveda ne smemo pozabiti, da je vozilo zelo dobro opremljeno; začetne cene golfa varianta pa se začnejo že pri 17.105 evrih.

Moderna tehnologija

ost več kot njegovi najostrejši tekmeci.

Na območju pokritega vkopa Karteljevo na dolenjski avtocesti je novomeška izpostava Uprave RS za zaščito in reševanje danes izvedla regijsko vajo zaščite in reševanja. Njen scenarij je predvideval množično nesrečo na omenjenem avtocestnem odseku, z vajo pa so preverili pripravljenost vseh vpletenih za reševanje v podobnem primeru. Poveljnik štaba Civilne zaščite za Dolenjsko in vodja novomeške izpostave uprave za zaščito in reševanje Klemen Gorše je za STA povedal, da so z regijsko vajo AC Trebnje - Novo mesto 2014 preverili stanje in organizacijo svoje ter zmogljivosti vseh vpletenih v postopek zaščite in reševanja. Hkrati so preverili usklajenost načrtov zaščite in reševanja. Vajo so izvedli s sodelovanjem policije, zdravstvenih domov v Novem mestu in Trebnjem, novomeške in brežiške bolnišnice, Darsa, območnih združenj Rdečega križa ter okoliških poklicnih in prostovoljnih gasilcev. V reševanje so vključili tudi vojaški helikopter, je pojasnil. Vajo so izvedli s podmeno, da je pred pokritim avtocestnim vkopom Karteljevo v smeri proti Novemu mestu zaradi avtomobila, ki je vozil po nasprotnem pasu, trčilo 21 osebnih vozil, ob tem pa se je poškodovalo 22 od 45 udeleženih v nesreči. Od teh jih je osem potrebovalo takojšen prevoz v bolnišnico, štirje udeleženci avtomobilskega trka pa nesreče niso preživeli, je opisal scenarij vaje. V vaji s skupaj 170 udeleženci je sodelovalo 50 imitatorjev, najbolj pomembni pa so njeni rezultati, ki jih bodo predvidoma v roku enega meseca temeljito preučili ter svoje načrte zaščite in reševanja po potrebi tudi dopolnili, je dodal poveljnik in še ocenil, da si je vajo ogledalo številčno občinstvo. Zaradi varnosti so avtocestni odsek med izvozoma Mirna Peč in Novo mesto danes zjutraj zaprli za promet, zaprt bo ostal do 15. ure, ko bodo prizorišče vaje pospravili. Obvozi so urejeni, da bi omejili hitrost vozil iz nasprotne smeri, je v smeri proti Ljubljani zaprt prehitevalni pas, je še opozoril Gorše.Na območju pokritega vkopa Karteljevo na dolenjski avtocesti je novomeška izpostava Uprave RS za zaščito in reševanje danes izvedla regijsko vajo zaščite in reševanja. Njen scenarij je predvideval množično nesrečo na omenjenem avtocestnem odseku, z vajo pa so preverili pripravljenost vseh vpletenih za reševanje v podobnem primeru.

Poveljnik štaba Civilne zaščite za Dolenjsko in vodja novomeške izpostave uprave za zaščito in reševanje Klemen Gorše je za STA povedal, da so z regijsko vajo AC Trebnje - Novo mesto 2014 preverili stanje in organizacijo svoje ter zmogljivosti vseh vpletenih v postopek zaščite in reševanja.

Hkrati so preverili usklajenost načrtov zaščite in reševanja. Vajo so izvedli s sodelovanjem policije, zdravstvenih domov v Novem mestu in Trebnjem, novomeške in brežiške bolnišnice, Darsa, območnih združenj Rdečega križa ter okoliških poklicnih in prostovoljnih gasilcev. V reševanje so vključili tudi vojaški helikopter, je pojasnil.

Toyota vpoklicala več kot šest milijonov vozil po svetu, tudi v SlovenijiJaponski proizvajalec avtomobilov Toyota je ta teden sporočil, da je zaradi niza težav vpoklical 6,39 milijona vozil po svetu. Gre za nov udarec za največjega svetovnega proizvajalca avtomobilov, ki je v preteklosti zaradi težav s kakovostjo in varnostjo že vpoklical na milijone vozil. V Sloveniji bodo preventivno pregledali 2659 vozil.

Kot so sporočili iz družbe Toyota Adria, so se odločili za tri preventivne servisne akcije, ki bodo skupno zajele 2659 vozil. Največ bo yarisov, nekaj pa tudi nekaterih modelov RAV, Hilux in Land Cruiser.

V okviru prvega preventivnega servisa gre za nosilec pod armaturno ploščo (vgradnja ojačitve), v Sloveniji pa bodo v to zajeti nekateri yarisi, ki so bili izdelani med letom 2005 in letom 2008 (skupaj 2100 vozil).

Druga akcija, vzmet ročice za pomik sedeža (zamenjava vzmeti), zajema 173 yarisov, medtem ko gre pri tretji akciji za spiralni kabel v volanu (zamenjava kabla oz. zaščite kabla) - v to bodo zajeta nekatera vozila rav, hilux in land cruiser, skupno 386 vozil.

Nova mazda3, ki je na naše ceste zapeljala pred nedavnim, bo pošteno premešala štrene tekmecem, saj ji je uspelo tisto, kar ni uspelo nobeni od njenih predhodnic, zapeljala se je namreč v segment premium, kjer bo zagotovo še kako orala ledino. In ob tem si ne moremo kaj, da se ne bi vprašali, ali se ob takem napredku in tako očitnem preporodu nemški sveti trojici že kaj tresejo hlače. V svetovnem merilu naj bi prodali največ limuzinskih izvedenk mazde3, poganjal pa naj bi jo 2- litrski bencinski motor, ki premore 88 kW (120 KM) moči, se pravi, da je ravno tak, kot ga predstavljamo v tokratnem testu.

Stvar okusa

Pričakovati je, da bo slovenski trg raje sprejel tiste s prirezanimi zadki, razlog pa je zagotovo v nenaklonjenosti slovenskih in podobno tudi zahodnoevropskih kupcev večjim limuzinam. V tem primeru pa bi bila lahko slika malce drugačna, saj gre za zelo dobro limuzino, ki je le 12 cm daljša od kombilimuzinske izvedenke, s tem pa pridobite več prtljažnega prostora, oblikovalski proporci pa jo naredijo še bolj športno in še drznejšo. Seveda gre tu predvsem za stvar okusa, nam osebno je limuzinska izvedenka bolj všeč in nas je prepričala z zelo dobrimi voznimi lastnostmi, vrhunsko oblikovano in s pravimi materiali obloženo notranjostjo, in čeprav ima 2-litrski motor, je zaradi novih tehnologij poraba znašala 7,7 l/100 km, kar je zelo soliden rezultat. Tudi cenovno je zelo sprejemljiva; cena predstavljenega testnega vozila z dobro opremo znaša 21.060 evrov, za kar boste seveda dobili svoj košček udobja in užitka, ki ga za veliko več denarja ponujajo tekmeci v segmentu premium.

Na Hrvaškem prijeli voznika s 4,17 promila alkohola Zadrska policija je v ponedeljek zvečer prijela 47-letnika, ki je nekaj po 19. uri povzročil lažjo prometno nesrečo na otoku Vir. Z avtomobilom znamke alfa romeo je namreč trčil v prometni znak. V krvi so mu namerili 4,17 promila alkohola, za volan pa je sedel, čeprav je imel prepoved upravljanja z vozili.

V zadrski policiji so poudarili, da gre za enega absolutnih rekordov glede koncentracije alkohola v krvi, ki so jih namerili pri voznikih na Hrvaškem. Ocenili so, da bi oseba s toliko promili alkohola v krvi v prometu težko sodelovala kot pešec, kaj šele kot voznik.

Število električnih avtomobilov po svetu se je podvojiloŠtevilo električnih avtomobilov po vsem svetu se je v minulem letu podvojilo na okoli 400.000, kaže analiza nemškega centra ZSW. Največje povpraševanje po električnih avtomobilih je v ZDA, na Japonskem in na Kitajskem. Nemčija je s 17.500 električnimi avtomobili na sedmem mestu, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Po navedbah ZSW se je v zadnjih treh letih število električnih avtomobilov po vsem svetu letno povečevalo za 100 odstotkov. V začetku leta 2012 jih je bilo še nekaj manj kot 100.000, leto kasneje pa 200.000. Če se bo trend rasti nadaljeval, bo po svetu leta 2016 vozil več kot milijon električnih avtomobilov.

V ZDA je bilo v začetku letošnjega leta 174.000 električnih avtomobilov. Sledili sta Japonska (68.000) in Kitajska (45.000), za njimi pa so na lestvici Francija, Nizozemska, Norveška in nato Nemčija.

Namesto hrvaških ministrov bodo luksuzne audije uporabljali policistiHrvaška policija je včeraj dobila v uporabo enajst dragih službenih avtomobilov znamke audi, ki so bili naročeni za potrebe ministrov, je danes odločila hrvaška vlada. Namesto luksuznih audijev bodo ministri dobili enajst avtomobilov srednjega razreda škoda superb in opel insignia, ki jih je policija nabavila lani.

Hrvaška javnost je bila ogorčena, ko je vlada februarja objavila, da je med 1580 novimi vozili za potrebe državnih služb tudi enajst dragih avtomobilov za potrebe ministrov. Za to bo država v naslednjih petih letih iz proračuna namenila dobrih 271 milijonov kun (35,5 milijona evrov).

Večina preko lizinga najetih vozil je bila za policijo, pravosodje in inšpekcije, a je na vlado največ kritik letelo zaradi audijev A6. Vsak stane dobrih 640.000 kun (83.600 evrov), država pa je že šesto leto v gospodarski krizi.

Hrvaški notranji minister Ranko Ostojić je danes dejal, da bodo audije uporabljali za policijske posle. Neuradno naj bi jih uporabljali za protokolarne naloge, nadzor hitrosti na avtocestah in posebne kriminalistične namene.

Pasica
Pasica
Pasica
Pasica

naslovka mini

Anketa

Ali si boste na televiziji cenzurirani film Maska demokracije ogledali v kinematografih?

Maske Demokracije

http://demokracija.si/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/590363MST_1376.jpg

Vabilo na ogled filma Maska demokracije – filma, ki so ga na Planet TV spravili v »bunker«. (foto: Matic Štojs)

http://demokracija.si/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/233636MST_1395.jpg

V kinu Komuna je bilo mogoče videti precej znanih obrazov, tudi iz sveta politike. (foto: Matic Štojs)

http://demokracija.si/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/946078MST_1403.jpg

V prvi vrsti je bilo mogoče opaziti zgodovinarko dr. Andrejo Valič Zver, direktorico SCNR. (foto: Matic Štojs)

http://demokracija.si/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/882857MST_1429.jpg

Uvodna beseda je pripadla dr. Vasku Simonitiju, zgodovinarju in nekdanjemu ministru za kulturo. (foto: Matic Štojs)

http://demokracija.si/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/475241MST_1434.jpg

Pogled na kinodvorano z druge smeri – le redki sedeži so ostali prazni. (foto: Matic Štojs)

http://demokracija.si/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/441416MST_1440.jpg

Film se začenja – po ogledu bo jasno, zakaj ga niso predvajali na Planet TV … (foto: Matic Štojs)

http://demokracija.si/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/866745MST_1455.jpg

Režiser filma Igor Prodnik, nekdanji direktor Vibe filma, ki so ga odslovili iz političnih razlogov. (foto: Matic Štojs)

http://demokracija.si/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/181710MST_1463.jpg

Med gledalci je bil tudi predsednik Združenja za vrednote slovenske osamosvojitve in nekdanji obrambni minister Aleš Hojs. (foto: Matic Štojs)

http://demokracija.si/components/com_gk3_photoslide/thumbs_big/362003MST_1493.jpg

Po ogledu filma se je občinstvo nekaj časa zadržalo v avli kinodvorane. (foto: Matic Štojs)