Madžarska bo v Trstu vzpostavila logistično bazo

(foto: twitter) (foto: twitter)

Madžarska bo v Trstu vzpostavila pristaniško in logistično bazo. Cilj je olajšati in pospešiti transport madžarskih dobrin v tujino, je danes napovedal madžarski minister z trgovino in zunanje zadeve Peter Szijjarto. Tudi sicer ima država ambiciozne načrte na področju razvoja infrastrukture.

Investicija v Trstu bo našo vzhodno sosedo stala med 60 in 100 milijonov evrov in jo bodo izvedli na 32 hektarjih površine, napoved povzema madžarska tiskovna agencija MTI. Madžarskim podjetjem naj bi tako omogočili, da odpošljejo blago na morje v 24 urah, je Szijjarto povedal na slovesnosti ob odprtju logističnega foruma V4+ v Mogyorodu nedaleč od Budimpešte.

Dogovor o nakupu zemlje naj bi podpisali v začetku julija, je dodal minister.

Madžarska se je v preteklosti najpogosteje omenjala kot potencialna investitorka v drugi tir železniške povezave Divača-Koper v Sloveniji, ki bi razbremenila in pohitrila povezavo z Luko Koper. Sodelovanje zalednih držav v projektu še vedno ni izključeno, je pa ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek večkrat izrazila prepričanje, da lahko Slovenija drugi tir zgradi sama.

Szijjarto pa se je pohvalil še z dosežkom, ki se nanaša na sodelovanje med Madžarsko in Poljsko. Poljski državni letalski prevoznik Lot je namreč Budimpešto izbral za svojo drugo domačo bazo. Državi zaključujeta oblikovanje dogovora, v skladu s katerim bi Lot vzpostavil neposredno letalsko povezavo med Budimpešto in Seulom.

Minister je izpostavil tudi, da mora Madžarska nasloviti problem pomanjkanja infrastrukturnih povezav z zahodno Evropo, kar bi izboljšalo njeno logistično konkurenčnost. Tako mora razviti svoj koridor sever-jug, povečati število čezmejnih cest in železniških prog, nasloviti problem odsotnosti hitre železniške povezave v osrednji Evropi in izkoristiti kitajske načrte v povezavi s tem območjem.

Madžarska vlada namerava do leta 2024 posodobiti celotno cestno in železniško omrežje v državi. Za ta namen bo v ceste do leta 2022 vložila 3200 milijard forintov (9,9 milijarde evrov), v železnice pa 1500 milijard forintov.

Do leta 2022 je odločena zgraditi tudi svoj 229 kilometrov dolg odsek načrtovane avtocestne povezave med Litvo in Grčijo. Do konca prihodnjega leta bo zgrajen nov most čez reko Donavo med mestoma Komarom na Madžarskem in Komarno na Češkem ter avtocesta med Budimpešto in Bratislavo. Letos bodo začeli še gradnjo mostu čez reko Ipoly, ki bo povezala Dregelypalank na Madžarskem in Ipelske Predmostie na Slovaškem, še navaja MTI.

nazaj na vrh