Evropska unija bo financirala 85 odstotkov nakupa novih hrvaških vlakov, medtem ko bomo slovenske vlake financirali zgolj slovenski davkoplačevalci?!

Fotografija je simbolična. (foto: Wikipedia) Fotografija je simbolična. (foto: Wikipedia)

Evropska unija je odobrila 119,3 milijonov evrov sredstev iz evropskega kohezijskega sklada za nakup 11 mestnih in 10 regionalnih električnih vlakov, s katerimi nameravajo hrvaške železnic posodobiti vozni park. Za 21 novih potniških vlakov bo sicer hrvaška odštela 1,29 milijarde kun (175 milijonov evrov), poroča STA.

 

Evropska unija bo financirala 85 odstotkov vrednosti projekta, s katerim želijo na Hrvaškem izboljšati regionalne povezave, mobilnost in dostopnost mestnih središč, je sporočilo hrvaško ministrstvo za morje, promet in infrastrukturo.

Novi vlaki na naj bi skrajšali čas potovanja ter zagotovili večje zmogljivosti in bolj zanesljiv prevoz, kar bi prispevalo k večji konkurenčnosti potniških storitev v železniškem prometu, so dodali.

Izpostavili so, da projekt predstavlja nadaljevanje prizadevanj javnega podjetja za reševanje problema visoke starosti voznega parka. Imajo nekaj manj kot 800 vlakov, ki so povprečno starejši kot 40 let.

Hrvaška je v prenovo železniške mreže in železniškega prometa doslej vložila 1,2 milijarde evrov. Naložbe bodo do leta 2030 presegle 3,5 milijarde evrov, levji delež denarja pričakujejo iz evropskega kohezijskega sklada.

Nove vlake nabavlja tudi Slovenija, saj naj bi aprila na naše tire zapeljal prvi. V dveh letih naj bi Slovenske železnice dobile 52 novih vlakov. Žal pa o tem, ali projekt subvencionira EU, nismo dobili, kar kaže na to, da bo breme nakupa šlo izključno na račun Slovenije. Ob tem naj spomnimo, da Evropska unija izdatno sofinancira tudi nekatere prometno-gradbene projekte na Hrvaškem. V Sloveniji očitno ne.

To seveda pomeni, da je Hrvaška zelo uspešna pri črpanju evropskih sredstev, kar je tudi prav. Postavlja pa se vprašanje, kaj so počeli dosedanji slovenski ministri za evropske zadeve in kohezijsko politiko. Nazadnje je to področje vodila Angelika Mlinar (SAB), čeprav le tri mesece. Bo sedanjemu ministru Zvonetu Černaču uspelo nadoknaditi zamujeno?

nazaj na vrh