Se spomnite afere Magna? Slednja danes tudi uradno odpira lakirnico v Hočah, na otvoritvi bosta prisotna Šarec in Cerar

Magna odpira vrata tudi v Hočah. (foto: Wikipedia) Magna odpira vrata tudi v Hočah. (foto: Wikipedia)

Avtomobilska multinacionalka Magna bo danes v Hočah tudi uradno odprla svojo lakirnico, v kateri sicer že od marca poteka poskusna proizvodnja. Na slovesnem odprtju tovarne, ki trenutno zaposluje nekaj več kot 200 ljudi, pričakujejo tudi predsednika vlade Marjana Šarca, poroča STA.

Za povabljene goste bodo najprej pripravili kratke vodene oglede tovarne, na slovesnosti pa bodo zbrane ob premierju nagovorili še gospodarski minister Zdravko Počivalšek, ki je bil eden najbolj vpetih v prihod pomembnega globalnega delodajalca, predsednik Magne Europe Günther Apfalter in prvi mož hoške tovarne David Adam.

Slovesnosti se bo ob drugih visokih gostih udeležil tudi zunanji minister Miro Cerar, čigar vlada je izdatno politično in finančno podprla prihod kanadsko-avstrijskega avtomobilskega giganta. Za prihod Magne je sprejela poseben zakon, s katerim so pospešili postopke za naložbo, investitorjem pa nato dodelila še skoraj 19 milijonov evrov finančne spodbude.

S skoraj 150 milijonov evrov vredno prvo fazo naložbe naj bi Magna v skladu s pogodbo do leta 2022 zaposlila nekaj več kot 400 ljudi, v desetih letih pa naj bi ustvarila najmanj tisoč novih delovnih mest.

Za zdaj še ni znanega veliko o nadaljnjih načrtih širitve podjetja v Hočah, torej proizvodnje celotnega avtomobila z nekaj tisoč zaposlenimi, saj v Magni na to že nekaj časa odgovarjajo, da je vse odvisno le od prihodnjih naročil. Prve karoserije, ki jih lakirajo, so namenjene avtomobilu znamke Jaguar E-Pace H540.

Magnina lakirnica je po nekaj zapletih s pridobitvijo pravnomočnega okoljevarstvenega dovoljenja sredi marca z rahlo zamudo začela s poskusno proizvodnjo. Po stopnjevanju proizvodnje v naslednjih tednih so redni zagon takrat napovedali do konca maja, a za zdaj po neuradnih informacijah še vedno ostaja pri poskusnem. Podjetje ima za uvedbo redne proizvodnje časa leto dni.

Glede gradnje lakirnice je bilo v času prejšnje vlade veliko polemik, saj se je izkazalo, da Magna za svoj projekt ni uporabila katerega od industrijsko degradiranih območij, pač pa na kakovostnih kmetijskih zemljiščih, kar je vzbudilo dodatne sume o vpletenosti dela slovenske politike. Marsikdo se sprašuje, koliko provizij je kapnilo v žepe članov SMC, pa tudi koliko bodo delavci za enako delo plačani v Hočah v primerjavi z lakirnico v Gradcu...

nazaj na vrh