Grims: Poslanci SMC želijo tudi po volitvah dobre službe na račun davkoplačevalcev

  • Napisal  SDS, K. K.
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Branko Grims Branko Grims SDS

Poslanke in poslanci predzadnji dan februarske seje Državnega zbora med drugim obravnavajo predloga zakona o uresničevanju kolektivnih kulturnih pravic narodnih skupnosti pripadnikov narodov nekdanje Socialistične federativne Republike Jugoslavije v Republiki Sloveniji. Stališče poslanske skupine SDS je predstavil mag. Branko Grims.

Celoten magnetogram, ki ni avtoriziran, objavljamo v nadaljevanju.

MAG. BRANKO GRIMS: Spoštovani, vsem prav lep pozdrav! Danes obravnavamo en poseben zakon, ki pa ima napačen naslov. Pravilno bi se imenoval zakon o nebrzdanem dodatnem zaposlovanju propadlih kadrov SMC in drugih strank vladajoče koalicije po naslednjih volitvah. Tisto, kar naj bi bila vsebina tega zakona, se pravi pravice manjšin, urejajo že obstoječi zakoni, ščiti slovenska ustava, ščiti posebna deklaracija in v praksi dokazuje cela vrsta zakonov, ki jih je sprejel ta Državni zbor, s katerimi so bile narodnosti oziroma narodi nekdanje Jugoslavije posebej zaščiteni, njihovi člani tukaj privilegirani pri posameznih rešitvah in na sploh.

To se pravi, se odpira vprašanje, zakaj je ta zakon sedajle tukaj. Odgovor ste povedali že nekateri sami. Zato, ker se bližajo volitve. Žal vam je predvolilni šov danes klavrno propadel, kajti Vlade Republike Slovenije danes tu ni. In to veliko pove. Prvič, po eni strani pove o odnosu vaše vlade do parlamenta pa tudi do teme, ki je danes pred nami. Po drugi strani je, saj veste, v politiki tudi molk neke vrste sporočilo. Odsotnost vlade lahko razumemo zelo preprosto, da vlada ni hotela priti sem in povedati, da pač takega zakona ne potrebujemo in se potem konfrotirati s predlagatelji. In se je enostavno skrila. Se pravi, stališče vlade v tem trenutku ni, da zakon podpira ali ne podpira, ampak vlada se skriva. Krasna koalicija in krasna vlada, moram reči.

Pri posameznih rešitvah, ki so tukaj, se vprašajmo, ali je za to zakon potreben. Vsako od teh pravic z vso odgovornostjo trdim, vsaka od teh narodnosti oziroma njihovi pripadniki, ki živijo danes na ozemlju Republike Slovenije, uresničujejo že v celoti. Prihajam iz Kranja, kjer obstaja cela vrsta kulturnih društev pripadnikov narodnosti nekdanje Jugoslavije, se financirajo, dobro delujejo, sodelujejo z občino, sodelujejo z drugimi republikami, sodelujejo s svojimi nekdanjimi domovinami, danes domovinami njihovih narodov. Nobenega problema ni, gospe in gospodje. A problem je pa nekje drugje, seveda, bližajo se volitve in gospe in gospodje poslanci, sedaj nekateri že bežite, kakšna poslanka SMC je sedaj iznenada postala direktorica bolnice, kakšna druga kakšne druge institucije in tako dalje in tako naprej. To se pravi, saj vemo, kdo najprej zapusti ladjo. Sedaj pa pripravljate mehak teren za trd pristanek, ki bo na volitvah, ker veste, da bo trd pristanek. O ja, to pa bo. In seveda je treba ravnati birokratsko.

Kaj pa je pravzaprav SMC? To je zanimiva zgodba. Poučna tudi za naprej. Imeli smo nekoč LDS, ki je postala praktično v nekaj mandatih institucionalizirana birokracija. To je tisto najslabše, kar se lahko zgodi državi. Ko birokracija postane politično organizirana, kar je levičarska bila iz prejšnjega režima in potem še zraven z levičarskim potencialom oziroma poudarki, ampak bistvo je, da je to birokracija. In potem se je to prelevilo k Pozitivni Sloveniji pa potem k Alenki Bratušek, danes je to SMC in v naslednjem mandatu bo to Lista Marjana Šarca, ki se, tako kot pač nekoč SMC, prikazuje kot vse kaj drugega. Ampak to je bistvo te zgodbe. Zato so potem vsi ukrepi, ki se sprejemajo, ukrepi take narave, da se povečuje zaposlovanje v javnem sektorju, da se dodatno bremeni podjetništvo in da se s tem ovira razvoj, razvojni potencial Republike Slovenije, ki je zagotovo bistveno večji kot se kaže danes.

Kdor dvomi v to vlogo, naj malo pogleda posamezne rešitve, ki so bile sprejemane v tem obdobju, pa boste videli, da ga ni zakona, ni rešitve, ki ne bi bila tako izvedena, da je na koncu povzročila dodatno zaposlovanje, birokracije torej, v javnem sektorju, dodatno obremenila podjetništvo in to gre v nedogled. Začarana spirala, ki jo lahko prekinejo samo volivci, če enkrat za spremembo ne nasedejo novim obrazom in s tem mimogrede poskrbijo tudi za lastno varnost, saj je znano, da je najnovejši murgelsko komponirani novi obraz že javno razglasil, da hoče najprej podreti vse varovalne ograje in torej spustiti ilegalne migrante neovirano na ozemlje Republike Slovenije. Ampak to je pač tudi poudarek, ki je povezan s politično organiziranostjo birokracije, najbrž.

Zdaj, igra, ki se jo greste, je tudi nevarna. Kajti igra, in tudi to je najbrž danes razlog, da danes vlade ni tukaj, je v tem, da potem hočete dokazovati, da so nekateri veliki branitelji pravic in zagovorniki narodov in narodnosti nekdanje SFRJ, drugi jim pa nasprotujejo. To seveda ni res, gospe in gospodje, in to vsi zelo dobro veste. Gre pa za vprašanje, čemu in na kakšen način dajemo prednost – ali dajemo prednost lastnim državljankam in državljanom v vsem na enak način in z enakimi merili, ali pa se forsira samo točno določene skupine. In to vi počnete. »Pumpati« eno narodnost proti drugi je pa ekstremno nevarno početje.

Zelo zanimivo, da se tega lotevate v predvolilnem obdobju. To veliko pove o vas pa tudi o času, v katerem živimo. Seveda je to popoln nesmisel. Deklaracija, o kateri govorite, je bila sprejeta s praktično zelo visoko stopnjo soglasja. To vsi veste. Tudi večina tistih zakonov, ki so udejanjali posamezne rešitve, so bili sprejeti z visoko stopnjo soglasja, ker je šlo za rešitve, ki so temeljile na predhodnih zavezah, obljubah, na ustavi, na pravicah. Ko gre za uresničevanje pravic katerekoli od teh, ki so tu naštete, ni nobene ovire. To so pravice, ki so zajamčene s slovensko ustavo, z zakoni in z mednarodnimi predpisi. To se pravi, tak poseben zakon je popolnoma nepotreben.

Tu gre za vprašanja financiranja posameznih projektov. Vsi dobro veste, da tudi to že urejeno na več nivojih – nekatere stvari financira država, nekatere financirajo lokalne skupnosti in to zelo dobro in zelo uspešno. Torej, tudi iz tega vidika je zakon popolnoma nepotreben.

Tole razpihovanje ali pa, če hočete, metanje karbida na žerjavico, je problem. Je problem za vse, ki v tem sodelujete in zato je zagotovo tudi zelo jasno sporočilo, zakaj vlade ni tukaj. Zakon, tak kot je, je nepotreben. Verjamem pa, to je človeško, da si želite tudi po volitvah imeti dobre zaposlitve na račun davkoplačevalcev pa mesta v raznoraznih kolektivnih organih, kjer boste vlekli mastne sejnine, in tako naprej. To pa verjamem, ja. To je človeško. Ni lepo, je pa človeško. In to rešujete torej na birokratski način. Ustanovili bomo še nekaj pa malo bomo predelali, zato da bomo potem na novo volili direktorja. To bo mogoče kakšen, ki mu bo ime Dragan, in tako dalje, in tako naprej. Stvari so prozorne, če jih, seveda, pogledaš s strani in če ne nasedeš. Jaz upam, da temu res ne bo nihče ne nasedel.

Vsekakor pa v SDS tega zakona, ker je nepotreben do pripadnikov narodov nekdanje SFRJ pa tudi poniževalen, žaljiv, ker jih jemlje kot tiste, ki ne bodo spregledali te igre, vsekakor ne bomo podprli.

nazaj na vrh