Franci Kepa: Kako zanesljive so informativne digitalne table ob slovenskih avtocestah?

  • Napisal  vir: sds.si
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Franci Kepa / vir: sds.si Franci Kepa / vir: sds.si

Kakšni bodo ukrepi ministrstva za infrastrukturo za zagotovitev normalne pretočnosti prometa na avtocestah? Poslanec SDS Franci Kepa je na ministrico za infrastrukturo mag. Alenko Bratušek naslovil pisno poslansko vprašanje v zvezi z informativnimi digitalnimi tablami ob avtocestah.

 

Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.

Spoštovani!

Ker je na naših avtocestah vedno več prometa, pri čemer vozniki na posameznih odsekih pogosto stojijo v kolonah ali se vozijo z zmanjšano hitrostjo, na Družbi za avtoceste Republike Slovenije (Dars) občasno (žal pa v vedno več primerih kar stalno) postavljajo prometno signalizacijo, ki sporoča, da gre za območja z zgoščenim prometom. Pred posameznimi odseki so postavili tudi utripajoče table, ki naj bi voznike informirale, koliko kilometrov dolga kolona vozil je pred njimi. Ob tem naj izpostavim še, da so omenjene utripajoče table navadno postavljene pred avtocestnimi izvozi, s čimer naj bi table voznikom ponujale izbiro, ali zapustijo avtocesto in se tako izognejo koloni ali pa vožnjo vseeno nadaljujejo po avtocesti in zapadejo v kolono. V obeh primerih se čas vožnje bistveno podaljša, namen avtocest pa naj bi bil v zagotovitvi večje pretočnosti in varnosti prometa.

Kot primer navajam dolenjsko avtocesto, na kateri v veliki večini prav vse delovne dni, od ponedeljka do petka, utripa tabla, na njej pa skorajda vsak dan piše ista številka, ki naj bi voznike informirala o tem, kako dolga je kolona, in sicer 7 kilometrov. Problem, ki obstaja in ki se navadno zdi skorajda kot norčevanje iz voznikov, pa je, da je tudi ob dnevih, ko kolone sploh ni, po navadi je to ob četrtkih in petkih, še vedno postavljena utripajoča tabla, ki prikazuje, da je na avtocesti kolona vozil, dolga 7 kilometrov.

Razumljivo je, da upravljavec avtoceste ne more v vsakem trenutku podati povsem točne ocene, koliko kilometrov je dolga kolona vozil, vsekakor pa je nedopustno, da so vozniki v nekem trenutku informirani, da je pred njimi 7 kilometrov dolga kolona in brez potrebe zapuščajo avtocesto, ali pa se vozijo in vozijo, kolone pred njimi pa ni in ni. Posledično to pomeni tudi ogrožanje varnosti vseh udeleženih v prometu, saj marsikateri vozniki zaradi utripajoče table na določenih odsekih avtoceste povsem brez potrebe zavirajo, ker sicer pričakujejo kolono, ali pa se ravno zaradi takšnega nepotrebnega zaviranja in zmanjševanja hitrosti ustvarjajo kolone.

Zanima me:
1. Ali ste bili vi ali kdo izmed vaših sodelavcev že kdaj priča omenjeni situaciji?
2. Kdo konkretno je na Darsu odgovoren za logistiko postavljanja prometne signalizacije ob zastojih? Konkretno kdo je za to odgovoren na dolenjskem traku avtoceste?
3. Kakšni bodo vaši ukrepi za ureditev omenjenih situacij oziroma za zagotovitev normalne pretočnosti prometa na avtocestah?

nazaj na vrh