Seksipilne, mlade manekenke so v teh dneh preplavile Instagram profile Slovencev, da bi jih zvabile v skušnjavo Izpostavljeno

Olja Vikulova. Ena izmed številnih mladih ruskih manekenk, ki se sponzorira z všečki na Instagramu, njene žrtve so tudi Slovenci. (foto: Instagram) Olja Vikulova. Ena izmed številnih mladih ruskih manekenk, ki se sponzorira z všečki na Instagramu, njene žrtve so tudi Slovenci. (foto: Instagram)

Številni uporabniki socialnega omrežja Instagram po Evropi in Združenih državah Amerike se v teh dneh sprašujejo, zakaj se je število ogledov njihovih »zgodb«, tako imenovanih »storyjev«, orodja, ki sta ga sicer tako Instagram kot Facebook kopirala od aplikacije Snapchat, kar naenkrat drastično povečalo. Vsi uporabniki imajo pravzaprav enake izkušnje; njihove slike in posnetke, ki jih objavljajo preko orodja »story«, kjer objava po 24 urah izgine, si ogledujejo neznane osebe, večinoma lepe, mlade dame, ki imajo po več deset ali več sto tisoč sledilcev. Gre predvsem za manekenke, ki se oglašujejo preko Instagrama, kjer nabirajo všečke, od katerih so tudi plačane – več všečkov in sledilcev imajo, več zanimanja so deležne s strani modnih oglaševalcev. Gre izključno za manekenke iz Rusije in Ukrajine, ki si v teh dneh množično ogledujejo tudi Instagram »storyje« Slovencev. Ker ima seveda vsakdo možnost 24 ur videti, kdo si je ogledal njegovo zgodbo, marsikoga tudi zamika klikniti na profile teh privlačnih, pogosto razgaljenih deklet. Tukaj pa se tudi skriva trik; ne, ruske in ukrajinske manekenke se ne zanimajo za vas, temveč gre za t.i. bote. Govora je o novi funkciji avtomatskih ogledov storyjev, katerih edini namen je zvabiti Slovence na te profile in klikniti gumb »sledi«.

 

Raziskava vzhodnoevropske digitalne marketinške agencije DaCompany, ki pokriva področje Rusije, Ukrajine, Belorusije in Kazahstana, je objavila študijo o novem trendu t.i. masovnega »spamanja« storyjev na socialnem omrežju Instagram. Ideja se zdi zelo preprosta; če imate na Instagramu majhno število sledilcev in vsake toliko časa objavite zgodbo, obstaja velika verjetnost, da ves čas preverjate, kdo od vaših sledilcev si zgodbe ogleduje. V statistiki pa naletite na večje število neznanih profilov – ker so na naslovnih slikah lepe, privlačne ženske, kliknete na te profile – in ugotovite, da imajo mlade dame več sto tisoč sledilcev. Navdušeni ste, ker so vas te dame, ki se na videz zdijo kot resnične osebe, opazujejo – torej jim morate biti všeč. Zato stisnete gumb sledi in jim začnete dajati pozornost, nekateri celo pisati, a nikoli ne dobijo odgovora, njihovih sporočil sploh nihče ne prebere …

Žal je edini namen teh avtomatskih ogledov storyjev, da bi pritegnili vašo pozornost in pričeli tem osebam, s katerih profilu upravljajo spletni marketinški agenti, ki imajo vključene avtomatske robotske sledilne ukaze, tudi slediti ter jih s tem še dodatno promovirati. Da tudi toliko Slovencev nasede tej vzhodnoevropski prevari, je v tem, da se ti Instagram profili zdijo popolnoma normalni in resnični – le da v resnici niso.

Tatjana Andrejeva iz Moskve. Foto: Instagram.

“Običajni ljudje se poskušajo prepričati, da je povsem mogoče, da bi jim te osebe sledile. Sem jim pač všeč po slikah, morda vidijo priložnost, da bi tako prišle v mojo državo, morda sem jim zanimiv. To je samo nekaj izmed napačnih razlag, ki jih imajo moški, ko na svojem Instagram profilu naletijo na te neznane, ženske profile,” zgoraj omenjeno študijo pojasnjuje Konstantin Kanin, izvršni direktor agencije DaCompany.

Neznani profili so se med ogledniki storyjev pomešali med sicer znane sledilce. Foto: Instagram.

Kanin: Avtomatskim ogledom se lahko izognemo samo tako, da zaklenemo profil

Kanin sicer pojasnjuje, da ljudje večinoma sploh ne vedo, da je avtomatsko ogledovanje storyjev sploh mogoče. A za to v Rusiji obstaja na desetine aplikacij, edini način, da se ljudje temu izognejo, pa je tako, da zaklenejo svoje Instagram profile. Se pa večina tistih, ki nimajo veliko sledilcev, za to po besedah Kanina večinoma ne odločajo, saj želijo z odprtimi profili na svojo stran privabiti čim več novih obiskovalcev – jim torej pozornost godi.

Zanimivo, agencija razkriva tudi tri najpogostejše razloge, zakaj si uporabniki Instagrama najraje pogledajo zgodbe svojih sledilcev – glavni razlog je, da jim je ta oseba privlačna in bi v določenih pogojih z njo tudi spali, drugi razlog je, da so s to osebo nekoč že nekaj imeli, tretji razlog pa je, da so jim osebe vzor in bi radi bili takšni kot one.

T. F.

nazaj na vrh