Matevž Lenarčič se je udeležil največjega letalskega mitinga na Kitajskem

  • Napisal  Matevž Lenarčič
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Matevž Lenarčič v družbi utemeljitelja združenja Earthrounders Matevž Lenarčič v družbi utemeljitelja združenja Earthrounders Matevž Lenarčič

Matevž Lenarčič, slovenski letalec in raziskovalec podnebnih sprememb se je včeraj in danes na Kitajskem udeležil velikega letalskega mitinga »Zhengzhou AirShow 2018«. Gre za največjo prireditev splošnega letalstva na Kitajskem, kjer v naslednjih dneh pričakujejo več kot 300 000 obiskovalcev. Na letošnjem mitingu, ki je namenjen tudi spodbujanju razvoja lahkega letalstva na Kitajskem, se bodo predstavila letala iz 34 držav, med drugimi tudi iz Slovenije.

Posebno pozornost na otvoritveni slovesnosti, na kateri so bili najvišji predstavniki kitajskega civilnega letalstva, kontrole letenja in gospodarstva, je pritegnil prihod utemeljitelja združenja Earthrounders, Clauda Mounierja in treh pilotov, ki so na Airshow edini prileteli z letali. Poleg dveh pilotov iz Singapurja s Piperji M600, je dovoljenje za prilet pridobil tudi Matevž Lenarčič, ki letos nad Azijo izvaja meritve koncentracij črnega ogljika. Vsa druga letala so morali pripeljati v kontejnerjih.

Kitajska je po Lenarčičevih besedah letalsko zelo zaprta država zato je izredno težavno pridobivanje dovoljenj in letenje nad to državo. Čeprav so z letom 2010 pričeli uradno izvajati politiko odpiranja zračnega prostora, so spremembe prepočasne in je zračni prostor za majhna letala še vedno praktično zaprt. Vsa tovrstna letala, ki jih imajo na Kitajskem vključno z nekaj Pipistreli, so namenjena izključno šolanju pilotov in z njimi je mogoče leteti le v območju letališča.

Nujnosti liberalizacije režima letanja je bilo namenjeno tudi osrednje sporočilo, ki ga so ga z letošnjega srečanja kitajski javnosti sporočili predstavniki združenja Earthrounders. Kitajska razvoja v lahkem letalstvu ne bo dosegla, brez odpiranja zračnega prostora za prosto letenje. To dejansko zahteva zmanjšanje voliva kontrole vojske ter izobraževanje in nadgradnjo celotnega sistema zračne kontrole letenja. Sedaj je namreč letenje z lahkimi letali na Kitajskem negotovo in nevarno predvsem zaradi birokratskih postopkov, ki povzročajo zamude in zaradi kontrolorjev letenja, ki ne razumejo zahtevnosti letenja lahkih letal v slabem vremenu.

Matevž Lenarčič bo pot proti Mongoliji in Rusiji nadaljeval 1. maja.

nazaj na vrh