Romana Tomc: Mobilnostni sveženj ni presegel Evrope dveh hitrosti Izpostavljeno

foto: Matic Štojs Lomovšek foto: Matic Štojs Lomovšek

Poslanci Evropskega parlamenta so danes, po dvoletnih pogajanjih in sektorskih usklajevanjih, na plenarnem zasedanju v Strasbourgu zavrnili dolgo pričakovan mobilnostni sveženj. Vanj so bile vključene tri direktive, ki bi lahko bistveno izboljšale življenje in delo voznikov. Novosti so se nanašale na odpravljanje neprimernih delovnih pogojev ter na uvedbo novih standardov za zaposlitev, plačilo, delovni čas, čas za počitek, odmore in vračanje voznikov domov.

 

Evropska poslanka Romana Tomc zavrnitev mobilnostnega svežnja obžaluje in izpostavlja: »Razmere, v katerih delajo vozniki tovornih vozil so pogosto nedopustne. Zato potrebujemo ustrezna pravila, s katerimi jih bomo zaščitili. Jasno je, da transportni sektor zaradi svojih posebnosti ne more imeti povsem enakih pravil kot ostali sektorji, kljub temu pa morajo tudi tu veljati določeni standardi in merila. Mobilnostni sveženj danes ni presegel Evrope dveh hitrosti. Posledice pa bodo na koncu čutili ravno vozniki.«

Delovni in življenjski pogoji voznikov se po EU močno razlikujejo, v splošnem pa še vedno veljajo za zelo slabe. Nova pravila zapisana v mobilnostnem svežnju bi zagotovila enake konkurenčne pogoje, hkrati pa preprečila nepotrebna administrativna bremena, zlasti za mala in srednja podjetja. Prispevala naj bi tudi k bolj pravičnemu notranjemu trgu ter spodbujala rast delovnih mest in naložb.

»Z večjim nadzorom bi lahko preprečili izkoriščanje zaposlenih voznikov. To je mogoče že sedaj, saj na socialnem dampingu ni mogoče graditi konkurenčnosti. Zagotovo pa po drugi strani ne moremo pristati na protekcionistične namere, s katerimi želijo predvsem zahodne države članice izriniti konkurenco, ki prihaja z vzhoda. Ne samo s strožjimi pravili, ampak tudi z nalaganjem dodatne administracije,« je zaključila evropska poslanka Romana Tomc.

nazaj na vrh