Pismo bralke: Zakaj za Jankovića ne bom glasovala! Izpostavljeno

Simbolična fotografija Simbolična fotografija Urban Cerjak/Demokracija

 "Za spremembe v Ljubljani potrebujemo novo mestno upravo in potrebujemo župana, ki bo slišal tudi nas meščane in ne le kapitala," ugotavlja bralka, rojena Ljubljančanka, katere pismo objavljamo v nadaljevanju.

Spoštovane meščanke, spoštovani meščani!

Pred kratkim smo se sestali predstavniki različnih ljubljanskih Civilnih iniciativ, da bi ugotovili katere od naših pobud je naš župan doslej uresničil. Žal zelo malo, skoraj nobene! Naš sedanji župan je sicer res izjemno aktiven, ne samo aktiven, on je hiperaktiven in dela zelo veliko, žal pa nas someščanov ne sliši. Včasih se celo sestane z nami in včasih tudi milostno kaj obljubi, a kaj ko čez nekaj dni na vse svoje obljube pozabi. Čudno, da teh težav nima, ko gre za upoštevanje želja kapitala.

Pogosto za stvari, ki jih izvaja sploh nima ustreznih dovoljenj, kaj pa šele soglasja, čeprav to očitno ni potrebno, Ljubljančanov, ki na področju, kjer se izvajajo dela, živijo. Brez kakršnihkoli zadržkov posega v lastnino in pravice občanov, jim jemlje lastnino, zapira dostope do lastnih domov ali zemljišč. Spreminja smer prometa na posameznih ulicah, ali pa enosmerne ulice spreminja v dvosmerne, kakor mu je trenutno oz. nekaterim investitorjem najbolj všeč. Bila sem priča, ko so ga izvajalci opozorili, da za izvedbo nekega cestišča in pločnikov nima ustreznih soglasij. Mirno je zahteval, da izvajalci z deli nadaljujejo.

V nadaljevanju bom skušala nekako povzeti probleme, ki pestijo prave Ljubljančane, ki mesto uporabljamo in ga preko raznih dajatev tudi financiramo, pa vendar pri upravljanju mesta nimamo nobene veljavne besede.

1. Ceste, multi/kulti avenije in vozniki dvokolesnih prometnih sredstev
• Središče mesta je čudovito spremenjeno. Cestišča, namenjena vozilom so zožana tako zelo, da so podobna vaškim kolovozom in so komaj dovolj široka za širino dveh LPP-jev. Še večji problem pa je dolžina LPP-jčkov, ki se zbirajo na postajališčih. Pogosto se namreč na postajališčih znajdeta vsaj dva LPP-jčka, včasih pa jih v vrsti stoji kar 4 ali 5. Kakih 5 LPP-jčkov predstavlja skoraj razdaljo med dvema postajama v Centru, pa tudi na drugih postajališčih.
• Pločniki na levi in desni strani tega mestno/vaškega kolovoza so razširjeni do neverjetnih razsežnosti. Po predlogu neznanih prometnih strokovnjakov mesta Ljubljane, so te nekdanje pločnike skupaj s kolesarskimi stezami in delom nekdanjega cestišča spremenili v neke vrste multi/kulti avenije, kjer se v neverjetni simbiozi družijo pešci, mamice in očki z vozički, kolesarji veliki in majhni, mopedisti, motoristi na vespah, otroci na skirojih, rolkarji in deskarji in kar je še tega. Vsi ti uporabniki multi/kulti avenij na obeh straneh (levi in desni) mestno/vaškega kolovoza, predvsem tisti, ki se vozijo na zgoraj navedenih prometnih sredstvih, uporabljajo te površine tako, da se vozijo v katerokoli smer, ne glede na to, da je včasih veljalo zanje enako pravilo smeri vožnje kot pri avtomobilih, to je po desni. Kolikor mi je znano to pravilo ni bilo ukinjeno.
• Prve kolesarske steze v Ljubljani so bile urejene za Bežigradom in v Šiški že daljnega leta 1963, ko so bili zgrajeni podvozi. Spočetka so kolesarji še upoštevali smer vožnje po desni, zdaj pa že dolgo ne več. Tudi uporaba kolesarskih stez se je močno zmanjšala, kolesarji in vsi ostali uporabniki prometnih sredstev na dveh kolesih, se raje vozijo po pločnikih. Policistov, ki bi jih za te prekrške kaznovali, ne vidim. Tu in tam ujamejo kakega malo vinjenega kolesarja in ga kaznujejo, ampak to je že nadstandard.
• Kolesarji večinoma tudi ne uporabljajo svetlobnih oznak, luči na balanci, svetlobnih oznak na platiščih in zadnje rdeče luči na kolesih skoraj ne vidiš več. Kaos je popoln. Kolesarja tudi ne slišiš in, ko ti še nesramno pozvoni za hrbtom, je običajno veselica popolna.
• V trgovinah sedaj prodajajo kolesa brez vsake varnostne opreme. Kolesarjeva prosta volja je, če potem to varnostno opremo kupi ali ne. Zdaj čakam samo še na to, da bodo pričeli prodajati dvokolesna prometna sredstva brez zavor.
• Lastniki dvokolesnih prometnih sredstev so tudi veliki ljubitelji vožnje v parih in slalomske vožnje med pešci. Po pravilih bi morali menda vozniki dvokolesnih prometnih sredstev prečkati vse cestne prehode peš. Tako mi je bilo razloženo, videno pa nikoli. Kolesarji tudi parkirajo svoja kolesa kjerkoli in kakorkoli. Ne zanima jih ali s tem ovirajo vse druge udeležence v prometu. Vozijo absolutno prehitro in uprizarjajo razne kolesarske bravure.
• Priznanje: ''KOLESARJEM NAJBOLJ NAKLONJENO MESTO'', ki ga je prejela Ljubljana skupaj z Jankovićem, je res višek ironije.
Zato za Jankovića ne bom glasovala!

2. Življenje in bivanje Centru
• Življenje v starem in novejšem delu Centra postaja počasi nevzdržno. Večina ulic je zaprta skoraj za ves promet, razen za kolesarskega. Kako lahko stanuješ v stari Ljubljani, vedo samo tisti, ki imajo tam stanovanja. Mnogo stanovalcev se je že izselilo, saj praktično nimajo pravega dostopa do svojih stanovanj. Zdaj se je vse to preselilo dodatno še na Slovensko cesto. Edina malo boljša trgovina s prehrano v Centru je v Maxiju, obstaja pa še nekaj manjših. Dostava je v Centru možna samo v jutranjih urah. Stara Ljubljana je povsem zakoličena! Ljubljana je bila včasih KOLIŠČARSKA naselbina in še to samo na Barju, zdaj pri Jankoviču pa je KOLIČARSKA. Obrtniki se na vse kriplje otepajo del v stari Ljubljani ali pa zaradi omejenega dostopa postavijo izjemno visoke cene dela.
• Tisti optimisti, ki so v stari Ljubljani ostali, se lahko intenzivno glasbeno izobražujejo, saj vsak lokal predvaja svoj glasbeni izbor, ne samo preko dneva, pač pa tudi do jutranjih ur. Večinoma imajo zvočnike nameščene kar na fasadah. Turisti, ki jim je ta glasbeni potpourri namenjen, pa se po ulicah komaj premikajo.
• Ljubljančani zaradi nevzdržne situacije počasi odhajajo iz stare Ljubljane. Ta del mesta postaja neke vrste turistični geto. Obenem pa je to tudi neke vrste gentrifikacija stare Ljubljane.
• Umikanje vsega prometa razen javnega iz Slovenske tudi zaradi izboljšanja zraka v Centru ni nikakršna rešitev. Pametni urbanisti so zdaj ves ta promet preusmerili na stranske ožje ulice Centra, kar pomeni, da lahko zdaj prebivalci teh ulic uživajo v slabem zraku.
Zaradi vsega zgoraj naštetega za Jankovića ne bom glasovala!

3. Kanal C0
• Načrtovani in predvideni potek kanala C0 je ekološki škandal, ki lahko že pri najmanjši okvari predvidene gradnje fekalnih kanalov nad Kleškim vodonosnikom povzroči uničenje čiste in odlične pitne vode, ki jo v Ljubljani imamo. Kljub vsem ugovorom proti predvideni gradnji s strani strokovnjakov in večine prebivalcev Ljubljane, se župan za to ne zmeni, ker edino on ve KAJ in KAKO JE PRAV! Ne strokovnjaki, ne Ljubljančani nimamo pravice kritizirati karkoli. Vse bo tako kot odloči Janković oz. zainteresirani kapital v ozadju. Izkušnje dokazujejo, da si voda izbere vedno svojo pot, tako tudi fekalije, čeprav tečejo po kanalih.
Zaradi načrtovanja poteka fekalnih kanalov preko vodonosnika Kleče za Jankovića ne bom glasovala!

4. Bežigrad
Bežigrad se kar lomi pod že izvedenimi in še predvidenimi načrti za izboljšanje življenja Bežigrajčanov.
• Da je Janković eden največjih prometnih strokovnjakov, smo ugotovili tudi Bežigrajčani. V trikotniku Bežigrad, Šiška in Center je dovolil gradnjo enega svojih največjih kulturnih spomenikov. Dovolil je, da se na tem ljubljanskem bermudskem trikotniku zgradi džamija. Lepo je, da je džamija zgrajena na Parmovi, ki je SLEPA ulica. Kaj tako genialnega se ne bi mogel domisliti nihče drug. Pri tej genialni ideji mu je s predlagom pomagal tudi g. Jazbinšek.
• Džamija stoji takorekoč v mrtvem kotu Parmove. Da pa džamija ne bi bila osamljena, se je s pomočjo arhitektov odločil, da bo v tem mrtvem kotu postavil več 40 do 50 metrskih stolpnic, ki bodo mnogim občudovalcem džamije, ki živijo v Centru zakrivale pogled na njegov umotvor. Mislim, da so prebivalci Centra zaradi tega zelo užaloščeni.
• Velika prednost teh stolpnic pa je tudi, da bodo prebivalcem Bežigrada zapirale dotok svežega zraka iz Rožnika, ki smo ga doslej imeli. Stanovanja, ki je zgrajeno tako, da v njem ni prepiha, ni možno dobro prezračiti. Še bolj pa to velja za mesto!
• V teh in ostalih poslovnih stavbah na Parmovi bo po podatkih iz javnih medijev delalo okoli 1000 ljudi. Odlično! Dostop do Parmove in do vseh teh poslopij, kot tudi do stolpnice in drugih poslovnih stavb Dela je še naprej predviden samo preko Staničeve ali Bežigrajske.
• Za boljšo zasedenost tega področja pa je se je Janković skupaj z investitorji odločil še, da bo na Parmovi zgradil tudi 700 stanovanj in celo nek otroški vrtec. Gostota uporabnikov tega prostora pa se bo povečala za 4 krat. Med uporabnike tega prostora moramo prišteti tudi obiskovalce džamije. To pomeni, da bo gostota uporabnikov Parmove presegala vsako dopustno mejo.
• Na zadnji seji MOL-a je Janković dne 15.10.2018 kljub vsem ugovorom, dobesedno izsilil potrditev celotne gradnje na Parmovi.
• Bežigrad postaja zdaj zaradi zaprtja Centra za promet prekomerno obremenjen. Ko pa bodo prestavili na Vilharjevo, ki je neka ozka ulica, še avtobusno in železniško postajo, pa bo situacija katastrofalna. Na avtobusno postajo prihaja dnevno povprečno 1000 avtobusov. Enako število avtobusov pa tudi odhaja.
• Na postaji LPP – Razstavišče imamo približno 10 LPP-jčkov, ki vozijo proti mestu in enako število LPP-jčkov, ki vozijo iz mesta na različne lokacije.
• Edina kolikor toliko urejena cesta je Dunajska, ki pa ob konicah že zdaj ne požira prometa. Kaj se bo zgodilo, ko se bo tej množici LPP-jčkov pridružilo še 1000+1000 linijskih avtobusov ne vem. Ceste (Šmartinska, Masarykova, podvoz pri Zmaju) sploh niso urejene.
Zaradi naštetih gradbenih posegov, ki so bili na južnem Bežigradu delno že realizirani oziroma bodo v bodočnosti, če bo Janković izvoljen, za Jankovića ne bom glasovala!

5. Rožna dolina
• Enega najlepših delov mesta Rožno dolino spreminja Janković z odobravanjem projektov, ki so za to področje nesprejemljivi v Grozno dolino.
• Brez kakršnekoli slabe vesti odobrava gradnjo stavb, ki presegajo gabarite, ki so za to področje primerni. Rožna dolina stoji delno že na Barju, kar pomeni, da gradnja velikih in nadstandardno visokih stavb za to področje ni primerna!
• Rožna dolina pa je tudi poplavno področje. Iz Rožnika se steka preko Rožne doline in še nekaterih drugih delov Ljubljane v Ljubljanico veliko vode. Ja voda ima povsem svoje zakonitosti. Ni je mogoče disciplinirati. Prisilno preusmerjanje toka vode pa se po navadi slabo konča. Žal to vedo samo tisti, ki jim voda ni poplavila samo kleti, pač pa tudi kaj več.
Zaradi naštetih posegov za Jankovića ne bom glasovala.

Spoštovani bralci. Naštela sem samo nekaj razlogov, zaradi katerih sem se odločila, da za Jankovića ne bom glasovala. Vseh negativnih stvari, ki jih je sčasoma naredil v Ljubljani, ne morem niti našteti.

S čim ga naj pohvalim ne vem, ker se hvali tako ali tako sam. Vsaka njegova beseda je samohvala!

Za spremembe v Ljubljani potrebujemo novo mestno upravo in potrebujemo župana, ki bo slišal tudi nas meščane in ne le kapitala. Zato preverite programe ostalih kandidatov. Veliko jih je in nekateri so res pripravili resne programe.

Jaz se sem že odločila, koga ne bom volila in tudi koga bom volila! In če bo izvoljen, bom od njega tudi terjala dejansko uresničevanje predvolilnega programa.

Pa lep pozdrav vsem, ki se boste oziroma ste se prebili čez to, kar sem napisala.

Rojena Ljubljančanka*

 

P.s.: Mogoče bo kdo vprašal, zakaj se ne podpišem s polnim imenom? Zato, ker smo za sedanjega župana navadni občani brezimne osebe, katerih želja se ne spoštuje.

 

* Ime in priimek bralke sta znana uredništvu

nazaj na vrh