GLASOVATI PROTI enojnemu vladnemu drugemu tiru pomeni glasovati ZA dvojni tir Koper – Divača

  • Napisal  Iva Pavlin Žurman
Simbolična fotografija Simbolična fotografija Foto: Usien/Wikimedia Commons; CC-BY-3.0

Novinar Dela Boris Šuligoj je v Sobotni prilogi (26. 8.) v članku z naslovom »Drugi tir za telebane« s pisanjem, značilnim za rumeni tisk, zavajal bralce Dela o delovanju pobudnikov referenduma proti zakonu o drugem tiru - v resnici gre za gradnjo enojnega tira, na novi lokaciji, ki geološko sploh ni dovolj raziskana in ki zahteva občuten posek kraškega gozda.

Pobudniki (društvo DavkoPlačevalciSeNeDamo) smo za dvotirno železniško progo Koper - Divača! Dvotirna proga je namreč s posodobitvijo celotne slovenske železniške infrastrukture nujna tako za konkurenčnost in nadaljnji razvoj Luke Koper kot za razvoj slovenskega gospodarstva.

Namesto da bi se novinar o razlogih za naše nasprotovanje vladnemu projektu informiral neposredno pri nosilcih dejavnosti in pripravil intervju za bralce Dela ali prispevek - soočenje nasprotnih mnenj, je kar sam določil, si izmislil (!), ZAKAJ nasprotujemo Cerarjevi vladi. Namesto resnice je napisal izmišljotino, ko nam je pripisal »raje nobenega tira kot teoretična možnost ropa stoletja«. Laž (!), saj pobudniki zahtevamo dvojni tir, preprečiti pa hočemo koruptivno ravnanje vlade, ki je brez primerjave več alternativ kar sama določila (direktiva-zakon), kaj »bomo« gradili. In še, v prispevku je napisal kar: »Drugi tir za telebane se začne z izmišljotino, da se tir ekonomsko ne bi izplačal«. Kdo je tu teleban in kdo se brez prikaza ekonomskih izračunov postavlja v vlogo ekonomskega strokovnjaka? Sicer pa je podobne neumnosti govoril tudi nekdanji finančni minister Križanič, ki je zagotavljal, da bo slovensko posojilo Grčiji prinašalo obresti. Koliko milijonov evrov je šlo v »dobrodelne namene«?

Novinar v članku ne napiše in ne pojasni, zakaj ima 20 let star projekt te 27 km dolge enotirne proge z 20,5 kilometri predorov pri Škofijah nepotreben(!) zavoj proti Italiji (z dvema predoroma in viaduktom). Leta 2010 je Italija odstopila od načrta povezave Trsta s to progo oz. Divačo. Cerarjeva vlada pa, saj ni res, pa je, v 3 letih ni spremenila projekta, kar bi pomenilo krajšo in cenejšo progo kar za 200 mio evrov ! In še, za tovorni promet navzdol bo še vedno v uporabi stari enojni tir z vsemi problemi: hrup, požari ..., dokler ne bi novemu enojnemu tiru dodali še enega.

Zakaj vlada ni želela proučiti več različic dvotirne železniške proge Koper – Divača, tudi tiste, ki jo predlaga skupina strokovnjakov (dr. Duhovnik)? Ob že obstoječem (posodobljenem) tiru predvideva ta projekt izgradnjo novega, drugega tira in le 4 km predora. Prednosti so: hitrejša izgradnja dvotirne proge, dokončana do leta 2022 (vladna proga bo zgrajena šele leta 2026, morebitna dvotirna do 2033); cenejša izgradnja in posodobitev celotne dvotirne proge le za 800 milijonov in ne za 1,4 milijarde za enojni tir; strokovnost projektne rešitve z uporabo najnovejših spoznanj za regeneracijo energije namesto velike porabe energije in klasičnega hrupnega in požarno nevarnega zaviranja; transparenten pristop pri izbiri projekta (izgradnji) z javnim razpisom in izbor optimalne možnosti; zakonitost postopkov, brez pridiha mednarodne korupcije in novega odlivanja denarja v tujino.

Glasovati PROTI pomeni preprečiti nestrokovno, neodgovorno in koruptivno ravnanje vlade.

Glasovati PROTI pomeni glasovati za sodobno, cenejšo in hitrejšo železniško povezavo Kopra in Divače. Prihranek zaradi cenejše izgradnje bi lahko uporabili za posodobitev železnice do Šentilja!

Bi padec zakona preprečil le uporabo predlagane finančne konstrukcije, kot trdi J. P. Damijan?

Vsekakor bi kredibilna vlada morala primerjati različne možnosti izbire in izbrati optimalno, kot narekuje ekonomska veda, dobro ve JPD. Bo stroka molčala in dopustila razmetavanje denarja (200 mio evrov) tudi za nepotreben zavoj proti Trstu?

Neodgovorna stroka, neodgovorna vlada in neodgovorna politika, ki zapravljajo davkoplačevalski denar (tudi z nespametno izbiro datuma referenduma), morajo na smetišče zgodovine !

Iva Pavlin Žurman, Solkan

DavkoPlačevalciSeNeDamo!

nazaj na vrh