Glosa: Kako je Kordišev (ne-puklasti) Miha zamudil zgodovino Izpostavljeno

Glosa: Kako je Kordišev (ne-puklasti) Miha zamudil zgodovino

Če morda še niste vedeli: parlamentarni odbor za izobraževanje, znanost in šport, ki mu predseduje Branislav Rajić (SMC), je z dnevnega reda seje zelo verjetno že umaknil razpravo o širitvi študijskega področja ljubljanske teološke fakultete. To novico je že včeraj preko twitterja sporočila poslanka SDS Jelka Godec. Namreč, umik te točke je zahtevala nadkoalicijska stranka Levica, v njenem imenu je na karbid pljunil njen najbolj razvpiti poslanec Miha Kordiš. Čeprav še ni znano, ali je do umika res prišlo, pa so glasovi za to zagotovljeni. Tako se govori med ljudmi. 

 

O tem, kaj je včeraj govoril legendarni partizan Miha Kordiš (za zdaj brez partizanskega vzdevka) in kaj je v sporočilu za javnost zapisala Levica, si lahko preberete TUKAJ.

Vendar pa je naš legendarni Miha, ki nosi enak priimek kot legendarni avtor bloga Had, kot smo že pisali, zamudil zgodovino. Povedano drugače: ponavlja to, kar je v devetdesetih letih naglas govoril tedanji šolski minister ter ideolog LDS Slavko Gaber, ki se je najbolj glasno zavzemal za »laično in idejno nevtralno šolo«, ne glede na to, da mnoge osnovne šole še vedno nosijo imena po komunističnih revolucionarjih. A če vidni predstavniki tranzicijske levice opozarjajo na nevarnost populizma (spomnimo: v nedeljo je na Osankarici na to temo »brenčal« slavnostni govornik, predsednik državnega zbora Dejan Židan), potem velja spomniti na staro populistično krilatico, ki se pred vsakimi volitvami širi po gostinskih lokalih in frizerskih lokalih: »Če 'ta črni' pridejo na oblast, nam bodo vzeli penzije, pa verouk v šole bodo uvedli.« In tako dalje – vedno, ko kaj »zagusti«, je treba poanto obrniti na katoliško Cerkev, pa četudi je slednja vsaj na ravni papeža Frančiška zelo prijazna do nekaterih priljubljenih levičarskih »svetih gralov«, kot denimo migranti ali globalno segrevanje. Če smo nekoliko zlobni: levičarji se še tako zelo bojijo »ta črnih«, da pozabljajo na tiste »ta črne«, ki sedaj v Evropo prihajajo iz Afrike in se nam utegnejo čisto zares usesti na vse plače in penzije. A populizem z domačimi »ta črnimi« vedno lepo vžge. In v tem primeru je populizem krepost in ne greh.

No, kar se tiče verouka v šolah, je to še vedno utopija. Že skoraj trideset let strašijo z »veroukom v šolah«, pa ga tam še vedno ni. Razen morda tam, kjer župnišča nimajo prostora za verouk in si ga »sposojajo« v krajevni šoli. Pa še tam morajo potem vedno križ sneti s stene. Slovenija pač ni Bavarska, ki je vrnila križe v javne prostore. Ne glede na to, da smo krščanstvo pred skoraj 1300 leti sprejeli prav zaradi Bavarcev. No, ali pa pod njihovim vplivom.

Toda Miha Kordiš ima hrbtenico, lahko stoji pokončno, bodo rekli mnogi zagovorniki slovenskega sekularizma. Vsaj zato, da ga ne bi kdo imenoval »puklasti Miha«, ker tako krvavih rok pa spet nima, kajne? Zato si upa jasno in glasno ponoviti stare dobre populizme o RKC, ki že tako ali tako obvladuje teološko fakulteto, slednja pa je, gorje, del državne univerze. Kršitev ustave! Ločitev Cerkve od države! Čakajte, kako že? Malo berem ustavo, pa ne najdem tega. Sedmi člen nekaj piše o verskih skupnostih, ki so ločene od države, njihovo delovanje je svobodno, med seboj so enakopravne. Hm, katoliška Cerkev pa nikjer omenjena? Čudno! Ja, seveda, če bi bila Cerkev posebej omenjena, bi bila pa še bolj v privilegiranem položaju, kajne?

Sicer pa, zakaj sploh imamo ustavni člen o ločitvi verskih skupnostih od države, če pa nam ena verska skupnost, imenovana VST (verska sekta titoizma) obvladuje državo že vsaj od leta 1945 dalje? Kje je tu ločitev, kje je tu enakopravnost? In kje je svoboda, če se ostale omejuje v delovanju? Še pokojni France Bučar, ki se je sicer smatral za katoličana, ampak hkrati tudi za antiklerikalca, je ob neki priložnosti zinil, da je sedmi člen ustave pravzaprav odveč. Saj moderna država tako ali tako temelji na ločitvi med državnimi inštitucijami ter civilno družbo. Ampak tudi tam nisem čisto prepričan, če to drži – vse te naše nevladne organizacije namreč sesajo javni denar, ki ga razdeljuje, ne boste verjeli, vlada. Torej, imamo državno cerkev, imenovano VST (zraven se ji pridružuje še njena podružnica, znamenita zombi-cerkev čezvesoljskega zvonjenja, ali kako se ji že reče… bong!) pa cel kup nevladnih organizacij, ki jih mora futrati vlada. Ki za razliko od vojske vzame tudi tam, kjer nič ni.

No, saj drugače nimam nič proti, če se ljubljanska teološka fakulteta izloči iz državne univerze. Bo vsaj zares avtonomna. Kar je že bila – med leti 1952 in 1994. Leta 1952 so jo izključili na datum, ki menda sploh ne obstaja. Tedanje rdeče ministrstvo za prosveto je upravo teološke fakultete marca tistega leta obvestilo: »Z ozirom na ustanovno odločbo o ločitvi cerkve od države Vam sporočamo, da z 31. junijem (podčrtal G. B.)  t.l teološka fakulteta preneha biti državna ustanova in da s tem dnem prenehajo vse proračunske in druge obveznosti našega Sveta do Vaše fakultete.« Datuma izključitve teološka fakulteta nikoli ni dočakala, izključena je bila pa vseeno. Nemogoče je mogoče, so nekdaj rekli pri Kovinotehni.

Torej: tovariš Miha (pa ne Marinko!) sedi na ušesih in zamuja zgodovino. Že po ponovni vrnitvi teološke fakultete pod okrilje univerze se je začelo izobraževanje učiteljev, ki so študirali dvopredmetni študij: teologijo plus izbrano smer na filofaksu. Da ne govorim, kako nam teologi kradejo študijsko področje družinske terapije, torej posebne veje psihologije. Pa čeprav dvopredmetne diplomante, ki imajo v spričevalu vpisano teologijo, dandanes v praksi diskriminirajo, so pa vsaj v teoriji baje bolj enakopravni od drugih. Ja, tovariš Miha oz. drugi od treh kraljev (ta prvi je pisec teh vrstic), bo treba kupit novo uro in nova očala, saj poslanska plača spet ni tako slaba, da si tega ne bi mogel privoščiti. Hudič pa je, ko je (brez ustavne določbe) zdrava pamet ločena od poslancev…

nazaj na vrh