Dr. Drago K. Ocvirk: Rušenje »ljubljanske Fukušime«!?

  • Napisal  Drago K. Ocvirk
Džamija v Ljubljani Džamija v Ljubljani Foto: Matic Štojs/Demokracija

Katar je Saudova Arabija s sateliti obtožila, da financira terorizem. Ne manjka dokazov, da imajo prav, težko pa bi dokazali, da nimajo še več masla na glavi kakor obtoženec. To je znano, zato njihove dejavnosti in denarne tokove budno spremljajo mednarodne ustanove in varnostne službe. Ker je EU ena od tarč džihadistov, je razumljivo, da Slovenija ne sme na področju varnosti po nojevsko tiščati glave v pesek.

To je v začetku junija poudaril tudi predsednik komisije DZ za nadzor varnostno-obveščevalnih služb (Knovs) Branko Grims. Pri tem je omenil, da gradnjo džamije v Ljubljani financira prav Katar in da je treba biti v zvezi s tem vendarle previden. Če so te besede pomirile večino državljanov, pa so krepko zmotile vodstvo Islamske skupnosti v RS (ISS), ki se je nemudoma odzvalo. V sporočilu za javnost je povedalo, da razume te izjave »kot pripravo načrtov za rušenje džamije in linč muslimanov v Sloveniji«. Poudarilo je: »Trditve o infiltraciji tujih idej ali posameznikov v delovanje Islamskega kulturnega centra so fantazija, podtikanje in izkoriščanje krize v mednarodnih odnosih za ustvarjanje stigme nad muslimani v Sloveniji. Neštetokrat smo javnost obvestili o načinu financiranja izgradnje džamije v Ljubljani. Ali želite od nas, da se začnemo opravičevati, ker smo muslimani?«

Gotovo je mogoče razumeti zadrego vodstva ISS, ko je njihov financer obtožen podpiranja in financiranja terorizma. Zato bi pričakovali drugačen ton in vsebino, v smislu, da je tudi samo zaskrbljeno za varnost in zato daje dokumentacijo v zvezi s Katarjem na voljo pristojnim organom. Varnostne zadeve v svetu so se pač toliko zaostrile, da je sleherni podvržen stalnemu preverjanju in to velja tudi za organizacije, še zlasti tiste, ki poslujejo z obtoženimi podpiranja in financiranja terorizma. Vodstvo ISS tokrat ni ubralo srednje poti, ni ostalo v zlati sredini in dostojanstveni zmernosti, kar sicer propagira kot koransko in poslančevo učenje. Napad je pregovorno najboljša obramba, vendar le malokoga prepriča, še zlasti ko gre za čezmerno pretiravanje: »priprava načrtov za rušenje džamije in linč muslimanov v Sloveniji«.

Več vrst muslimanov

Preseneča že to, da govori vodstvo ISS v imenu muslimanov v Sloveniji, čeprav se jih kar nekaj prišteva k drugim skupnostim. Tako obstaja Slovenska muslimanska skupnost (SMS), pa skupnost ahmadov in islamski kulturni centri. ISS ne more govoriti v njihovem imenu, in to toliko manj, ker jih bodisi ne priznava, bodisi jim ne dovoljuje, da bi se udeleževali njenih obredov. Ti muslimani imajo svoje mnenje glede džamije, njene gradnje in financiranja. Na spletni strani SMS je pogovor Urške Strle s tajnikom te skupnosti Edinom Kumalićem. Ta pove, da so muslimani za gradbeno »odisejado v precejšnji meri krivi sami« in obenem izrazi upanje, da je tudi nasprotnikom džamije »jasno, da je človek duhovno bitje in lahko svobodno izbira veroizpoved«. Zbode ga cena džamije: »S tem, da bo to najdražja bošnjaška džamija in da je v njej predvidenih 300 m2 za stanovanje muftija, se ne bi hvalil. Večjo vrednost bi imela, če bi bila bolj skromno zastavljena in bi lahko večino sredstev za njeno izgradnjo zbrali v Sloveniji.« Prav tako je kritičen do vloge župana Jankovića pri džamiji, o zunanji podobi pa pove, da »je povzročila kar nekaj reakcij. Marsikateremu pripadniku Islamske skupnosti ni všeč. Poimenovali so jo ljubljanska Fukušima.«

Podobno razmišlja Osman Đogić, predstojnik SMS. »Muslimanom definitivno ni bilo potrebno čakati 44 let, da bi gradili objekt, ki ga bo sedaj gradil emir Katarja. (...) In medtem, ko evforija pogreta s propagandno mašinerijo ISS deluje, tega ne bo opazil nihče. Mnogi ne bodo nikoli opazili, da bodo še naprej opravljali bajramske molitve v modificiranem Kodeljevu. V nekem objektu, ki je bolj podoben čemurkoli kot džamiji. Kaj nam to govori? Da so generacije muslimanov, ki so želele džamijo, katerim je pomenila sanje in upravičeno kljubovanje, peljali žejne preko vode. In to nihče drug kot njihovi sedanji voditelji.« Tudi Đogić je kritičen do vloge Zorana Jankovića, čeprav mu priznava, da je »javno in odprto podprl gradnjo džamije«. »Vendar ravno tako je dejstvo, da je Zoran Janković eden od akterjev v poslu, s katerim so muslimanom prodali mačka v žaklju. Toda vse to bo zacementiral bogati zalivski emir in navadnim smrtnikom preostaja le, da se spogledujejo, ko jim tako visoke avtoritete ukažejo, naj tako naredijo.« Nekdanji mufti ISS, ki je sprožil postopke za gradnjo džamije in bil potem odstavljen, ob koncu pristavi: »Ne trdim, da sem posebni musliman, niti da sem nesmrten, toda lahko povem, da sem ponosen, ker v takšnem poslu nisem sodeloval.«

Na straneh MSM daje misliti tudi zapis z naslovom: »Čigava je džamija Kralja Fahda v Sarajevu?« Ta tema je voda na mlin tistim, ki se podobno sprašujejo v zvezi z ljubljansko džamijo. Tako zvemo, da »se ponovno pojavljajo trenja med Islamsko skupnostjo BiH in Saudsko Arabijo v zvezi z ingerencami nad objektom. Slednja se je namreč v zvezi z vprašanjem nadzora obrnila na ministrstvo za zunanje zadeve BiH.« Novička ni ostala brez komentarja: »Esselamu alejkum bas dobro da stavili na vasu stranicu cetnicku propagandu. a i ‘izvor’ vam je bas pouzdan.

nazaj na vrh