V reviji Demokracija razkrivamo: Kako si je SD s pol milijona davkoplačevalskih evrov kupila naklonjenost POP TV

  • Napisal  Anamarija Novak
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Dejan Židan/ Foto: Demokracija Dejan Židan/ Foto: Demokracija

Dovolj je slepomišenja, tu so številke, ali kot bi rekli v angleško govorečih deželah, »When numbers talks, bullshit walks«. Zdaj je jasno, kako je pod predsednikom stranke SD Dejanom Židanom ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ob asistenci agencije Futura razdeljevalo proračunski denar izbranim medijem.

Jasno je tudi, zakaj točno določeni mediji s seznama prejemnikov teh sredstev Židanovih sumljivih poslov z denarjem davkoplačevalcev ne problematizirajo.

Razsipni projekt »Naša hrana«

Najprej je nujno treba pojasniti, da ministrstvo za kmetijstvo, čeprav je Dejan Židan že nekaj mesecev predsednik parlamenta, povsem natančne podatke, kaj so plačevali, še vedno prikriva in bo očitno za odgovor na vprašanje, »od kdaj do kdaj je v posameznem mediju trajala kampanja«, potrebna parlamentarna preiskovalna komisija. Do tedaj pa moramo za interpretacijo podatkov o tem, kako so doslej porabili 1,6 milijona evrov, uporabiti primerjavo s podatki iz drugih evidenc in razlage poznavalcev, ki trdijo, da je prek projekta »Naša hrana« potekalo prikrito financiranje predvolilne kampanje stranke SD.

Kot je razvidno iz tabele, so zneski, ki so jih od ministrstva prejemali posamezni mediji, ogromni. Samo Pro Plus, ki izdaja programa POP TV in Kanala A, je v dveh letih in pol iz tega naslova prejel nekaj tisočakov manj kot pol milijona evrov. Natančno 480.666,22 evra, kar je, preračunano v današnjo neto minimalno plačo, 720 minimalnih plač. To je celoletno plačilo za 60 prejemnikov neto minimalne plače.

Kampanja, tempirana na volilna obdobja

Medijski zakup, po pogodbi faza C celotnega posla, za katero je bilo ob podpisu predvidenih 2.304.243,20 evra, so načrtovali tako, da so se aktivnosti za projekt promocije hrane s poudarkom na mleku in mesu izvajale spomladi in jeseni. Ko smo spraševali po že omenjenih natančnejših podatkih, so z ministrstva pojasnili samo: »Zakup je bil izveden v naslednjih valovih kampanje: jesen 2016, pomlad 2017, jesen 2017, jesen  2018, pomlad 2018.«

Poznavalec prehranske politike ob tem opozarja na zdravorazumsko dimenzijo zgrešenosti takšne zasnove, saj tudi trgovci meso in mesne izdelke najbolj aktivno oglašujejo v času poletnih piknikov in zimskih prazničnih pojedin, ne pa spomladi, ko v pripravah na poletje ljudje zmanjšujejo prehranske užitke in so bolj varčni oziroma se prehranskim užitkom skušajo odrekati.

Zato pa se lahko na tem mestu samo čudimo, kako je rokovnik medijskega zakupa Židanovega projekta usklajen z volilnim rokovnikom, po katerem je bilo ob podpisu pogodbe leta 2016 jasno, da se bo jesen 2018 končala s predvolilno kampanjo za lokalne volitve – koledarska jesen traja od 23. septembra do 21. decembra, lokalne volitve pa so bile 18. novembra 2018. Koledarska pomlad traja od 21. marca do 21. junija, državnozborske voliteve pa so bile (po mesecu volilne kampanje) 3. junija 2018.

Številke razkrivajo: pol milijona je za Pro Plus ogromno

Iz tabele je razvidno, da sta največja zaslužkarja v Židanovi akciji promocije zdrave hrane medija z najbolj vplivnimi informativni oddajami v državi, Pro Plus in RTV Slovenija. V dveh letih in pol je Pro Plus, ki izdaja programa POP TV (ta pa vrti informativno oddajo 24ur) in Kanal A (ki predvaja informativno oddajo Svet), na račun projekta Naša hrana prejel pol milijona evrov.

Celoten članek preberite v reviji Demokracija!

Anamarija Novak

nazaj na vrh