V reviji Demokracija razkrivamo kolikokrat je s Falconom letel Šarec in kolikokrat Pahor; prvi po razsipnosti močno prekaša drugega!

  • Napisal  Anamarija Novak
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Predsednik vlade Marjan Šarec in njegova "stevardesa" Irena Joveva v Falconu. Fotomontaža: Demokracija Predsednik vlade Marjan Šarec in njegova "stevardesa" Irena Joveva v Falconu. Fotomontaža: Demokracija

»Člani delegacije so za prevoz v obe smeri uporabili vladno letalo falcon 2000 EX,« so skušali iz kabineta predsednika vlade Marjana Šarca pred dnevi za portal Škandal24 minimizirati stroške, ki so nastali z januarsko potjo predsednika vlade Marjana Šarca na zasedanje Svetovnega gospodarskega foruma v Švico. Ko so prišli računi, se je izkazalo, da so samo stroški leta v Davos, ki je od Ljubljane po cesti oddaljen sedem ur vožnje z avtomobilom, znašali 13.212 evrov! To je skoraj dvajset minimalnih neto plač.

Uvodoma velja pojasniti, kaj vse je treba plačati, če se vladna delegacija odloči, da bo na pot odšla s falconom: letališke storitve v državi, ki jo delegacija obišče, dohodne in odhodne letališke storitve v Sloveniji in seveda gorivo. Če letijo za več dni, pa še prenočnine in dnevnice za posadko. V primeru Šarčeve januarske poti v Švico je več kot tisočaka nanesla tudi razledenitev in sredstvo proti zmrzovanju, ki ga je bilo treba plačati v Sloveniji in Švici.

Pahor v šestih letih samo dvakrat

Primerjava se s Šarčevim tekmecem na zadnjih predsedniških volitvah Borutom Pahorjem, ki po zmagi nad Šarcem drugi mandat opravlja funkcijo predsednika republike v sosednji zgradbi, se ponuja kar sama.

Iz Pahorjevega urada smo na vprašanje, kako pogosto leti s falconom, prejeli naslednji odgovor: »Predsednik Republike Slovenije Borut Pahor je v času od nastopa prvega mandata v letu 2012 do danes na obiske v tujino potoval z vladnim letalom Falcon dvakrat, z rednimi letalskimi povezavami pa je predsednik potoval 7-krat, in sicer tako na delovne, uradne kot celo na državniške obiske v tujino. Z avtomobilom je predsednik republike na službene poti potoval 33-krat.«

Prvič je falcon kot predsednik republike Pahor uporabil ob izrednem dogodku, ko se je z drugimi svetovnimi voditelji leta 2016 udeležil žalne slovesnosti ob smrti izraelskega politika in Nobelovega nagrajenca za mir Šimona Peresa. Delegacija Republike Slovenije je izjemoma potovala s falconom, saj je bilo ugotovljeno, da za predvideno število mest v primernem času ni mogoče zagotoviti prevoza z rednimi letalskimi linijami. Takrat je s Pahorjem letel tudi nekdanji predsednik  Danilo Türk.

Drugič je Pahor kot predsednik republike falcon uporabil leta 2017, ko je potoval na obisk v Nemčijo, Rusijo in Ukrajino od 8. do 12. februarja 2017. To pa zato, pojasnjujejo v uradu, »ker predvideni program na poti Ljubljana−Berlin−Moskva−Sankt Peterburg−Kijev−Ljubljana z uporabo rednih linij glede na predvideno časovnico obiska ni bil izvedljiv zaradi povezav (predvsem zaradi povezave Rusija−Ukrajina)«.

V petih mesecih samo za Šarca 58 tisoč evrov

Podatki o poletih falcona za vladne potrebe, ki smo jih pridobili z ministrstva za obrambo, kažejo, da je Šarec v prvih petih mesecih svojega vladanja za lete s falconom potrošil več kot 58 tisoč evrov, kar je 87 minimalnih neto plač. Sedem let prihodkov nekoga, ki prejema minimalno neto plačo, torej. Znesek še ni dokončen, saj za februarska leta na Finsko in v Egipt še niso prispeli vsi računi. Natančen popis letov falcona, ko je bil naročnik kabinet predsednika vlade ali kateri od ministrov, ki jih je imenoval Šarec, datume in trajanja letov, kdo vse je bil med potniki in koliko je davkoplačevalce to stalo, objavljamo v tabeli.

Celoten članek preberite v reviji Demokracija!

nazaj na vrh