V novi Demokraciji preberite: Scenarij domače gradbene mafije za Karavanke

foto: iStock/Artsanova foto: iStock/Artsanova

Ekskluzivno razkrivamo scenarij domače gradbene mafije, kako se namerava dogovorno in po vnaprej predvidenih (pravnih in političnih) korakih znebiti turškega ponudnika Cengiz in zagotoviti, da posel dobi kralj aneksov Kolektor.

Dogovor domače gradbene mafije je nastal med tremi ponudniki, pri čemer pri Kolektorju poleg krovnega podjetja od domačih ponudnikov sodeluje še Riko (oba temelja Foruma 21), sledita Gorenjska gradbena družba in sarajevski Euro-Asfalt. Slednjega prištevamo med domačo gradbeno mafijo najmanj zaradi tesnih povezav s prvim med slovenskimi župani – Zoranom Jankovićem – ali s tistim županom, ki mu osebni dohodek, ta znaša manj kot 3.000 evrov neto, koristi izključno za pokrivanje njegovega neverjetnega bančnega limita – kar 300.000 evrov, kar pomeni rekord fizične osebe v Sloveniji. Zakaj si ga zasluži, navadni državljani ne bomo nikoli izvedeli.

Razpisna dokumentacija 8 dni pri Bratuškovi

A vrnimo se h graditvi druge cevi karavanškega predora in nadaljevanju postopka naročnika, Družbe za avtoceste RS (Dars). Kot smo že 10. junija razkrili, je razpisna dokumentacija za nadaljevanje postopka za izbor izvajalca druge cevi predora Karavanke kar osem dni bivakirala na ministrstvu za infrastrukturo (MZI). Rezultat: »Bistvenih vsebinskih pripomb oz. priporočil na dokumentacijo ni bilo«. Osem dni za tovrstno ugotovitev bi morda še razumeli pri postopku javnega naročila, ki bi se začel recimo v letu 2019, ne pa, kot je v primeru javnega naročila za Karavanke, v decembru 2017. Ja, prav ste prebrali − 2017. Zato je osemdnevno zadrževanje dokumentacije evidentno norčevanje iz davkoplačevalcev, ki nas bo na koncu seveda tudi drago stalo, saj Avstrijci zamude na slovenski strani ne bodo plačevali iz lastnih žepov. Glede MZI samo še dodatna ugotovitev, da na naše izrecno vprašanje, da poimensko izvemo, kdo v kabinetu ministrice, vključno z ministrico, je imel dostop do razpisne dokumentacije, seveda nismo dobili odgovora. To je dovolj dobra osnova za našo ugotovitev, da je dokumentacija pravočasno romala k zainteresiranim domačim ponudnikom.

Dogovor: Cengiz posla ne sme dobiti

Že uvodoma navedeni »veliki štirje« − Kolektor, Gorenjska gradbena družba in Euro-Asfalt z dodatkom Rika – so se dogovorili, da posla graditve druge cevi karavanškega predora v nobenem primeru ne more in ne sme dobiti turški velikan Cengiz.

(Celoten članek si preberite v novi številki revije Demokracija.)

nazaj na vrh