Šola mora učiti ustvarjalnosti, logičnega in kritičnega razmišljanja ter osredotočenosti

  • Napisal  SDS
Simbolična fotografija Simbolična fotografija Foto: Danslafrique/Wikimedia Commons; CC-BY-4.0

Mojca Škrinjar, predsednica Odbora za izobraževanje pri Strokovnem svetu SDS, učiteljica, ravnateljica, nekdanja državna sekretarka za področje izobraževanja, je bila gostja oddaje Pogled na ETV. Spregovorila je o svoji karierni poti, ki jo je kot profesorico angleškega in nemškega jezika zanesla v osnovno šolo in takoj je vzljubila učiteljski poklic.

Mojca Škrinjar je naštela nekaj ukrepov na področju šolske politike iz zelo produktivnega obdobja prve Janševe vlade. Izpostavila je uvedbo brezplačnega vrtca za drugega in tretjega otroka, uvedbo centralnega čakalnega seznama za vpis v vrtec, ukinitev splošnega učnega uspeha, uvedba obveznega drugega tujega jezika, ki jo je kasneje minister Lukšič ukinil, kar je Škrinjarjeva označila za veliko napako. Ob tem je spomnila tudi na uvedbo toplih obrokov za dijake, kar je socialni demokrat Lukšič prav tako ukinil. Zelo pomemben ukrep pa je sprejela tudi druga Janševa vlada z uvedbo subvencionirah prevozov, ki je mnogim zelo pocenil vsakodnevni prevoz v šolo.

Mojca Škrinjar je v nadaljevanju pogovora predstavila rešitve na področju izobraževanja, ki jih bo Slovenska demokratska stranka začela uveljavljati, ko bo ponovno prevzela vlado. »Prav je, da se znanost naslanja na gospodarstvo, da zagotavlja aplikativne projekte in tam črpa denar,« je dejala glede visokega šolstva. Pri srednjem šolstvu je izpostavila zakon o vajeništvu. »To je sistem, ki ga je Nemčija izpopolnila do vrhunskosti,« saj je po besedah Škrinjarjeve tam lahko vajenec v industriji tudi administrator in se tako priuči za novo delovno mesto. »Vemo, da ima dober podjetnik tak izobraževalni potencial, da biti vajenec in se učiti tam, pomeni veliko prednost,« seveda pa je pomembna tudi teorija v šoli, meni Mojca Škrinjar.

Predloge SDS levičarske vlade vztrajno zavračajo. Zakon, ki so ga pripravili, govori o dijaku, ki ima najmanj 50 odstotkov prakse. To ni vajeništvo, zatrjuje Mojca Škrinjar. »Bistvena razlika med vajencem in dijakom je ta, da dijaka šola postavlja v življenje, vajenca pa mojster, podjetje,« in podjetje je zainteresirano, da dobi dobrega delavca, zato mu posveti vse svoje znanje in energijo, je prepričana Škrinjarjeva.

Strokovni svet SDS želi s svojimi predlogi doseči, da bi bil vsak po zaključeni katerikoli stopnji izobraževanja ustvarjalen, znal logično in kritično razmišljati in znal biti osredotočen. »Ko se znaš zbrati in osredotočiti na eno stvar, lahko poglobljeno razmišljaš,« je dejala Mojca Škrinjar.

Dolgoletna učiteljica je pokritizirala tudi učne načrte, ki so preobsežni, učitelji se ne iz njih ne morejo znajti: »Učitelji so znervirani, otroci so pod storilnostnim pritiskom.« Če želimo dobiti človeka, ki logično in kritično razmišlja, so taki učni načrti po njenem prepričanju neustrezni. »Učitelju, ki je z dušo in srcem v šoli, ki je strokovnjak, ne rabimo ničesar predpisovati,« je še dodala Škrinjarjeva.

V pogovoru je Mojca Škrinjar spregovorila tudi deležu predvajanja slovenske glasbe na radijskih postajah, spodbujanju talentov, ohranjanju slovenske tradicije, o drugih kulturah ter o slovenskem jeziku, identiteti in domoljubju.

nazaj na vrh