Na 24ur z raziskavo javnega mnenja zavajali gledalce

  • Napisal  sds.si
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Vir: spletnicasopis.eu Vir: spletnicasopis.eu

Včeraj so v informativni oddaji 24ur predstavili raziskavo javnega mnenja, ki jo zanje opravlja Mediana. Ta kaže na padec podpore Slovenske demokratske stranke, ki jo je na vrhu prehitela Lista Marjana Šarca. Ob tem so poudarili, da je SDS držala primat na vrhu 3 leta zaporedoma, kar ne drži, saj se podoben vzorec, torej napihovanje priljubljenosti levih strank, ponavlja pred vsakimi volitvami.

Še tri mesece nas loči do volitev v Evropski parlament, ki bodo 26. maja. Slovenski največji mediji s pomočjo raziskav javnega mnenja, ki jih zanje običajno opravljata hiši Mediana in Ninamedia, ugotavljajo podporo političnih strank. Te dni se glasno govori o preobratu, ki se je zgodil na samem vrhu, kjer je Lista Marjana Šarca prehitela Slovensko demokratsko stranko. Po podatkih, ki so jih včeraj predstavili na 24ur, naj bi LMŠ z 20,6-odstotno podporo prehitela SDS, za katero bi danes volilo 16,1 odstotka volivcev.

Pri tem so v oddaji jasno poudarili, da je tako Slovenska demokratska stranka po 3 letih izgubila primat na vrhu, kar nikakor ne drži. 28. januarja lani so prav tako na 24ur poročali o rezultatih raziskav, ki jih je zanje opravila Mediana, in takrat zatrdili, da je Slovenska demokratska stranka po dveh letih padla na drugo mesto po priljubljenosti. Tudi 2 meseca pred državnozborskimi volitvami so SDS napovedovali le 10,8-odstotno podporo in posledično uvrstitev za Listo Marjana Šarca.

Raziskave javnega mnenja zato ne presenečajo, saj so takšni preobrati pred volitvami postali že stalnica. Spletnicasopis.eu je objavil tudi graf lanskih celoletnih meritev javnega mnenja, na katerem je vidno, kako se je dvigala priljubljenost levih strank. Prve mesece leta 2018, pred državnozborskimi volitvami, so ankete kazale na visoko priljubljenost LMŠ in SD, a sta na volitvah obe stranki skupaj dobili manj glasov kot SDS. Prav tako je obema strankama zrasla priljubljenost pred lanskoletnimi lokalnimi volitvami.

Raziskave javnega mnenja, ki jih objavlja večina slovenskih medijev, tako nekaj mesecev pred vsakimi volitvami poskušajo umetno dvigati priljubljenost levih strank, a so rezultati teh strank na volitvah dosti slabši. Zato v Slovenski demokratski stranki poudarjajo, da ne verjemite anketam, saj se podobni vzorci ponavljajo pred vsakimi volitvami in ne prikazujejo realnega stanja, temveč le poskušajo zavesti volivke in volivce.

nazaj na vrh