Mojca Škrinjar: »Zelo neetično, da ima glavni sindikalist trikrat večjo plačo kot učitelj začetnik«

  • Napisal  Petra Janša
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Mojca Škrinjar Mojca Škrinjar Bojan Mijatovič/Demokracija

»Pri zasebnosti gre za drugačnost, ki se ne da vklopiti v prisilni jopič, kamor jo tlači Sviz. Mislim, da je sindikat tisti, ki dejansko pogojuje ravnanje in razmišljanje učiteljev,« meni Mojca Škrinjar, nekdanja državna sekretarka na ministrstvu za izobraževanje in predsednica Odbora za izobraževanje pri Strokovnem svetu SDS.

Podpirate stavko v vzgoji in izobraževanju oziroma stavko Sviza?
Ne. Ne podpiram je, saj mislim, da to ni pravi način in se s tem le izsiljujejo plače. Mislim, da so učitelji zlorabljeni, ker jih pehajo v neko bitko za ne prav velik denar. Hkrati pa napenjajo finančne okvire države. Prav bi sicer bilo, da so dobri učitelji zelo dobro plačani, ampak to je stvar delovne uspešnosti.

Bi morali stavkajoči nositi transparente »Hočemo plačo, kot jo ima Branimir Štrukelj«, šef Sviza?
Vsekakor je zelo neetično, da ima glavni sindikalist trikrat večjo plačo kot učitelj začetnik. In kot tak je resnično neverodostojen.

Medtem ko učitelji stavkajo, pa lahko v nekaterih medijih beremo, da otroci vplivnih ljudi nekaznovano razgrajajo in ustrahujejo sovrstnike na ljubljanskih šolah. Čemu pripisujete medijski molk glede takih dogodkov?
Mislim, da so mediji nekaj povedali o tem. Vsekakor pa so pri nas določene teme v mainstream medijih obravnavane, druge pa ne, saj imajo prepreko. Skratka, naši največji mediji so obvladovani in imajo neke vrste cenzuro. Poročajo samo o stvareh, za katere globoka država pove, da je o njih mogoče poročati.

Kaj pa sam dogodek? Čemu pripisujete tako obnašanje otrok?
Sam dogodek je posledica odklonov v šolstvu. Učitelj je izgubil svoj položaj, ki bi mu moral pripadati – položaj strokovne in etične osebnosti, ki ima avtoriteto. Tega naš učitelj nima več.

Zakaj?
Ker je namesto okvira etičnega učitelja, ki bi moral biti pogojen s tem, da se v učiteljski poklic podajajo samo najboljši kadri, najbolj etični, predani in motivirani ljudje, postavljen okvir predpisov. Naš učitelj je danes utesnjen z množico predpisov, ki mu narekujejo tako rekoč vsak korak. Učitelj je brez avtoritete; v množici predpisov in pomanjkanju tistega, kar bi moralo to nadomestiti, etike in kulture torej, so na široko odprta vrata različnim odvetnikom in prepirom ulice. Šola je namreč podsistem. Imamo državo, v kateri veljajo določena pravila in zakoni. Medtem ko šola ureja nekatere stvari sama. Če se dva otroka stepeta, ne boste poklicali policije, ampak boste v roke vzeli pravila šole, kjer se obravnavajo taka dejanja. To so vzgojni ukrepi. Ta podsistem pa deluje le, če ima zares dober okvir.

Celoten intervju si lahko preberete v tiskani izdaji revije Demokracija.

nazaj na vrh