Kučan efekt na RTV: Nadkoalicijski Mesec in osramočeni Erjavec v “prime time” v večerni oddaji pri Tanji Gobec

Luka Mesec in Karl Erjavec v oddaji Politično s Tanjo Gobec (Foto: posnetek zaslona) Luka Mesec in Karl Erjavec v oddaji Politično s Tanjo Gobec (Foto: posnetek zaslona)

Državljani, ki so prisiljeni financirati RTV Slovenija še vedno razburja fotografija zadnjega šefa komunistov Kučana, ki je bil zasačen med svojim obiskom te javne hiše. Prav tako RTV s svojo propagandno vlogo v korist delovanja vladne koalicije ne neha negativno presenečati. V nedeljo sta namreč v oddaji Politično gostovala predstavnika te koalicije Luka Mesec in Karl Erjavec, ki sta prosto predstavljala svoje poglede in nista bila soočena z nobenim protiargumentom. Erjavec, hudo osramočen po petkovi interpelaciji, si je namreč moral oprati svoje omadeževano ime, Mesec pa je moral biti tam kot nadkoalicijski partner. Kot kaže, si levica v tem trenutku boji nestabilnosti, ki bi pomenila predčasne volitve.

Potem, ko so na dan prišle fotografije zadnjega šefa Komunistične partije in trenutnega vodje Foruma 21 Milana Kučana, ki je bil zasačen ob svojem obisku RTV Slovenije, se je začelo ugibati, če je bilo nedeljsko gostovanje vodje skrajne Levice z nadkoalicijskim statusom Luke Mesca in ministra za obrambo Karla Erjavca v nedeljski oddaji Politično s Tanjo Gobec urejeno neposredno s strani Kučana. Erjavec, hudo osramočen po petkovi interpelaciji, si je namreč moral oprati svoje omadeževano ime, Mesec pa je moral biti tam kot nadkoalicijski partner.

Mesec in Erjavec dobila priložnost za samopromocijo

Kljub temu, da smo že vajeni levičarske usmerjenosti RTV Slovenije, nas ta še vedno ne preneha negativno presenečati. V oddaji, kjer je bilo med drugim govora o interpelaciji zoper ministra za obrambo in prihodnosti odnosa med koalicijo in nadkoalicijsko Levico. Mesec je tako lahko izpostavljal svojo izsiljevalsko moč do vladne koalicije ter grozil s prekinitvijo pogodbe o sodelovanju. Prav tako se je kot z uspehom hvalil s prekinitvijo nakupa osemkolesnikov, kar utegne dodatno oslabiti Slovensko vojsko kot temelja nacionalne varnosti, ki je finančno kronično podhranjena, zlasti na področju investicij. Erjavec je v oddaji zagovarjal odstavitev Mihe Škerbinca, čeprav ga je dokazano razrešil protipravno, prav tako pa je izrazil željo po čim hitrejši vzpostavitvi demografskega sklada. Bizarno, saj je prav stranka DeSUS z ostalimi koalicijskimi strankami pred nekaj tedni upokojence pustila na cedilu, ko so v parlamentu brez kančka slabega občutka zavrnili predlog za vzpostavitev demografskega sklada Slovenske demokratske stranke, ki bi zagotovil višje in vzdržne pokojnine.

Luka Mesec in Karl Erjavec (Foto: posnetek zaslona)

Oddaja popolnoma neprimerna, saj predstavnika vlade nista bila soočena s protiargumenti

Nedeljska oddaja sicer bolj kot na oddajo na nacionalni televiziji spominja na propagandni posnetek kakšne izmed političnih strank, kot jih lahko najdemo na družbenih omrežjih ali pa na njihovih spletnih straneh. V oddaji sta imela gosta, de facto oba predstavnika vlade, neomejeno možnost za samopromocijo, ki ni bila soočena z nikakršnimi protiargumenti. V oddajo bi lahko povabili npr. dva predstavnika opozicijskih strank, da predstavijo svoje poglede in z njimi soočijo gosta v oddaji. Mesec se sicer redno sooča z obtožbami o svoji ekonomski nepismenosti ter o tem, da laže in žali drugače misleče, tudi v parlamentu.

RTV ne upošteva lastnega pravilnika, ki med drugim govori o nepristranskosti

Javna hiša RTV Slovenija, ki jo v obliki prisilnega RTV prispevka financiramo vsi davkoplačevalci, bi morala sicer na podlagi pravilnika o poklicnih standardih upoštevati naslednja merila: natančnost, nepristranskost, verodostojnost, neodvisnost, odgovornost – ter skrbeti za preverjanje dejstev, o katerih se poroča. “Novinarji in drugi ustvarjalci radijskih in televizijskih programov RTV Slovenija morajo biti pri svojem delu neodvisni in ohranjati avtonomijo novinarskega poklica in drugih poklicev, ki bistveno prispevajo k vsebini in podobi radijskih in televizijskih programov,” je mogoče razbrati iz pravilnika. A kot kaže, je ta pravilnik le mrtva črka na papirju, davkoplačevalci pa smo še naprej prisiljeni financirati to javno hišo, pa čeprav njenih programov sploh ne spremljamo.

J. Ž.

 

nazaj na vrh