Evgenija Carl se danes zagovarja na tržaškem sodišču zaradi laži, ki jih je širila o žilnem kirurgu Zimmermannu

  • Napisal  nova24tv.si, D.M.
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Evgenija Carl. V Trstu je skupaj z RTV Slovenija  "fasala" večmilijonsko tožbo. Evgenija Carl. V Trstu je skupaj z RTV Slovenija "fasala" večmilijonsko tožbo. Foto: Facebook

Danes ob 11.30 se je na sodišču v Trstu začela prva obravnava proti novinarki E. Carl ter RTV Slovenija v primeru Zimmermann. Naj spomnimo na odmeven primer večmesečne medijske gonje proti priznanemu žilnemu kirurgu dr. Janezu Zimmermannu, o čemer je že poročala NOVA24tv.

Žilni kirurg Janez Zimmermann je namreč trn v peti slovenski srenji, ker dela drugačne kirurške posege kot ostali, kar je tudi razlog, da je odšel v Italijo. Nacionalna televizija RTV Slovenija je v zadnjem letu dni zrežirala pravo medijsko srhljivko, saj je pripravila kar 30 televizijskih oddaj, v katerih je na smrt prestrašila svoje gledalce pred kirurškimi posegi v tujini, češ, da je doma bolje. Kot je poročala Nova24tv, se je frontmanka tega lažnivega režimskega trobila, zloglasna novinarka Eugenija Carl, Zimmermanna lotila s kopico laži, neresnic in žaljivk, ki so jih kasneje potrdili tudi na Razsodišču I. stopnje Zdravniške Zbornice Slovenije in Okrajnem sodišča v Ljubljani. Zimmermann je po tem vložil odškodninsko tožbo proti RTV v višini več milijonov evrov, medtem ko za več sto tisoč evrov zasebno toži tudi Carlovo. Ni sporno, da želi Zimmerman zaradi škandaloznega poročanja nacionalke oprati svoje dobro ime, problematično je to, da bomo vse RTV-jeve izgubljene sodne bitke tako ali tako plačali davkoplačevalci, ki smo prisiljeni v plačevanje rtv-prispevka.

Tarča: Priznani žilni kirurg

Dr. Janez Zimmerman je eden izmed najbolj priznanih slovenskih žilnih kirurgov, ki pa dela drugačne posege od ostalih slovenskih kirurgov. Zimmermann vene operira po metodi chiva, ki je slovenska stroka ne uporablja oziroma je ne zna uporabljati. Gre za metodo, ki je svetovno priznana in v posameznih zahodnih državah edina skladna z medicinsko doktrino. Gre za manj invazivno tehniko, kjer se pacientu ob lokalni anesteziji na nogi naredi kratek rez in pod kožo obdela vensko žilo. Število rezov je odvisno od števila razširjenih žil. Metoda je posebej primerna za poseg pri golenskih razjedah. Rezi so kratki, pri čemer po posegu bolnik še isti dan hodi in odide domov, v večini primerov ni potreben niti bolniški stalež.

Laži in blatenje

Kot je že takoj poročala NOVA24tv, je Carlova lagala, da za dr. Zimmermanom popravljajo slovenski zdravniki, v resnici pa rešuje noge, ki bi jih naši zdravniki kar odrezali. Iz dobro preverjenih virov je prišel podatek, da so k dr. Janezu Zimmermannu v Trst prihajali tudi pacienti z napotnico za amputacijo noge od slovenskih zdravnikov, a jih je kirurg s svojo tehniko celo uspel rešiti. Drži, da slike nog po operaciji na prvi pogled izgledajo precej slabo, kar je Eugenija Carl izkoristila in fotografirala pacienta s takšno nogo ter nato senzacionalistično in žaljivo poročala o Zimmermannu kot o mazaču in mu celo odrekla njegove strokovne kompetence.

Zrežirani konstrukt

Zimmermana se je na podoben način na Televiziji Slovenija blatilo več mesecev, v prispevkih Eugenije Carl, v poročilih s strani voditeljice Jelene Aščić, zeleno luč za vse skupaj pa je dala urednica dnevno informativnih oddaj Televizije Slovenije, Mojca Pašek Šetinc. Za vsem skupaj naj bi po naših informacijah stal zrežirani konstrukt slovenskih kirurgov, ki jim Zimmermann “odžira” paciente, in slovenskih zavarovalnic, ki so pacientom primorane povrniti stroške operacije, če se zanjo odločijo v tujini, kjer po trenutni zakonodaji preskočijo dolge vrste, s katerimi bi se sicer soočili v Sloveniji.
Priznanemu kirurgu s 40-letno prakso na RTV meni nič tebi nič odrekli vse strokovne kompetence.

Neverjetne neresnice

Laži, ki so jih več mesecev objavljali na Televiziji Slovenija, so pravzaprav neverjetne, je pisala NOVA24tv. Jelena Ašič je Eugenijine prispevke o dr. Zimmermannu napovedovala s takšnimi šokantnimi izrazi, kot so: “zaradi mazaških posegov”, “včerajšnje razkritje naše televizije”, “množično operira”, “sistematično izkorišča nič hudega sluteče bolnike in služi na njihov račun”, “škandal”. RTV je denimo poročala, da je zdravstvena zavarovalnica zasebnemu zdravniku Zimmermannu za operacije krčnih žil pošteno plačala. V resnici zavarovalnica ni plačala Zimmermannu, ampak je denar povrnila njegovim pacientom, kot tudi vsem drugim pacientom, ki so bili ambulantno operirani zunaj Slovenije. Čisto zavajanje gledalcev na RTV je potrdila tudi ZZZS, ki je v dopisu izrecno poudarila, da z omenjenim žilnim kirurgom ni poslovala.

Ponarejeni izvid

Carlova je poročala tudi o tem, da dr. Zimmermann operira krčne žile ljudem, ki posega sploh ne potrebujejo. A kot se je kasneje izkazalo, je RTV to trdila na podlagi ponarejenega zdravniškega izvida. Carlova je tudi poročala, “da Zimmerman opravlja operacije v Sloveniji, in odkar so plačani posegi v tujini, še v Trstu”. Tudi tu gre za klasičen “fakenews”, saj dr. Zimmerman operacije od leta 2015 opravlja samo še v Trstu, zavarovalnica pa pacientom denar za čezmejne posege po evropski Direktivi 2011/14 vrača že od leta 2013. Carlova je poleg tega še poročala, da naj bi dr. Zimmermann ljudi prepričeval o nujnosti operacije, čeprav naj te po njenih besedah večkrat sploh ne bi bile potrebne. A v resnici niti en pacient na napotnici za operacijo krčnih žil pri njem ni imel označene stopnje nujnosti 1 – NUJNO ali 2 – HITRO, ampak vsi samo 3 – REDNO. Carlova je tudi poročala, da je Zimmermann zdravstvene storitve opravljal v oporečnih prostorih. A tega ni ugotovil doslej noben pregled strokovnih institucij, temveč ravno nasprotno. Carlova je gledalce celo zavajala, da njegove napake popravljajo drugi zdravniki, a v 40 letih njegovega zdravniškega dela ni bilo vložene nobene pritožbe ali pa so ugotovili, da te niso bile upravičene. Dr. Zimmermann ima vse dokaze objavljene na svoji spletni strani, zato so dostopni vsakomur.

Pacientka zgrožena, ker je Carlova brez privoljenja objavila fotografijo njene noge in lagala o zdravju; odšla je na policijo.

Nacionalka je svoje prispevke o Zimmermannu ves čas ponavljala, laži Carlove je Aščićeva večkrat napovedala kot “naša odkritja” in “razkriti škandal”, o Zimmermannu sta obe govorili kot o sistematičnem izkoriščevalcu, ki izvaja mazaške posege. Morda najbolj zgovoren primer klasičnega RTV-jevskega “fakenewsa” pa smo lahko zasledili že v prvi objavi Eugenije Carl o dr. Zimmermannu, ko je v enem samem stavku izrekla kar pet laži. Poročala je namreč, “da je dva ni po operaciji sledil hud pooperativni zaplet, da je k slovenskim zdravnikom prišla v šoku, s sepso in visoko vročino”. S tem prispevkom se je afera o dr. Zimmermanu tudi začela in “živela” naslednjih osem mesecev. Kar pa vam Carlova in Aščićeva v svojih poročanjih nista povedali, pa je tisto, kar je sledilo. Namreč, pacientka je kmalu ugotovila, da je 25. maja 2016 novinarka v večernih poročilih predvajala fotografijo njene noge, ki pa je sama nikoli ni avtorizirala. Pacientka je bila zgrožena, ker je Carlova lažno prikazovala njeno zdravstveno stanje, zato je že naslednji dan od Carlove zahtevala pojasnilo, a se zloglasna novinarka ni pustila in je pacientko prepričevala, da se ne zaveda, kako ogroženo je njeno zdravje pri dr. Zimmermannu. Kot dokaz, da je Carlova objavljala laži, je nato pacientka napisala izjavo ob navzočnosti odvetnika dr. Zimmermana in to potrdila še na zaslišanju pred policijo.

Okrajno sodišče v Ljubljani: RTV Slovenija je protipravno žalila

RTV Slovenija je zamolčala, da je dr. Zimmermann že 14. novembra 2016 prek svojega pooblaščenca prejel sklep o izdaji začasne odredbe Okrajnega sodišča v Ljubljani, opr. št. Z 260/2016, z dne 8. 11. 2016. V navedenem sklepu je sodišče ugotovilo, da je medijsko poročanje RTV Slovenija o dr. Zimmermannu v določenem delu vsebovalo “objektivne razžalitve, ki so protipravne in nedopustne”, prav tako pa izpostavilo tudi dvom v resničnost navedb Evgenije Carl, ki jih je podala o delu in medicinski praksi dr. Zimmermanna. Prav tako je dr. Zimmermann 26. januarja letos prek svojega pooblaščenca prejel sklep Razsodišča I. stopnje Zdravniške Zbornice Slovenije z dne 12. 1. 2017, v katerem je razsodišče sklenilo, da se predlog za uvedbo pripravljalnega postopka zoper dr. Zimmermanna, ki ga je dne 14. 6. 2016 podal tožilec Zdravniške zbornice, zavrže. Razsodišče je nadalje še sklenilo, da se pripravljalni postopek zoper dr. Zimmermanna, ki je že bil začet, ustavi. Sprejeta odločitev kaže na to, da so bili postopki zoper dr. Zimmermanna že v začetku neutemeljeni, povod za njihovo sprožitev pa je bil predvsem medijski pogrom, ki sta ga skoraj devet mesecev izvajala RTV SLO in novinarka Eugenija Carl, ne pa skrbna in vestna presoja opravljanja zdravniške dejavnosti, s katero se ukvarja dr. Zimmermann. In še tole. V enem izmed svojih lažnivih prispevkov Eugenija Carl pove naslednje: “Da bi preglasili stokanje, so dali radio na glas. Zapomnite si to ime, Janez Zimmermann, besedica zdravnik mi ne gre z jezika.” No, dr. Zimmermana si bodo na Televiziji Slovenija zagotovo dobro zapomnili po sodni obravnavi v Trstu, ki se je začela prav danes. Z njo namerava priznani kirurg oprati svoje dobro ime, z odškodninsko tožbo od RTV terja več milijonov evrov, z zasebno tožbo pa tudi od Eugenije Carl zahteva več sto tisoč evrov odškodnine. Kje jih bo Carlova dobila, ne ve nihče, morda bo morala celo v zapor.

nazaj na vrh