Dejstvo, ki ga ni mogoče prezreti: ankete o popularnosti politikov in političnih strank so večinoma navaden nateg! Izpostavljeno

foto: Wikipedia foto: Wikipedia

Javnomnenjske ankete so že desetletja del naše vsakdanjosti. In skoraj vsak dan lahko preberemo, katera stranka in kateri politik je bolj ali manj priljubljen. In kdo je na prvem mestu.

 

Marsikdo se sprašuje, kako anketarji sploh pridejo do rezultatov ankete. Kot je znano, se naročene ankete delajo preko telefona, kar pomeni, da izvajalec še pred klicem naredi vzorec, po katerem nato izvaja telefonske klice. Čim večji je številčni vzorec, boljši približek predstavlja anketa, kar pomeni tudi manjšo standardno napako. Vsaj teoretično naj bi tako veljalo.

Toda obstaja tudi »temna stran meseca«. Ankete, predvsem pa objavljanje njihovih rezultatov, predstavljajo v resnici usmerjanje javnega mnenja in ne zgolj njegovo merjenje. To pomeni, da morata naročnik in izvajalec ankete ustvariti iluzijo, da oni javno mnenje zgolj merijo in da je takšno razpoloženje ljudi. Torej, če je v anketah na prvem mestu Marjan Šarec, ki niti še ni ustanovil stranke, ki naj bi bila bojda že v samem startu zmagovalka volitev, potem z objavljanjem takih rezultatov sugerirajo ljudem, naj na volitvah obkrožijo prav to stranko.

V teh dneh pa smo na omrežju Facebook ujeli pogovor, v katerem so udeleženci razkrili nekaj več o izvajanju anket. Vsebino pogovora si lahko preberete sami, je pa sama po sebi zelo zanimiva in kaže na to, kako je javnomnenjski laboratorij Milana Kučana, nekdanjega voditelja posebne skupine za psihološko propagandno dejavnost pri ZKS, še vedno zelo aktiven. Spomnimo: Kučanov tesni sodelavec Niko Toš, sicer tudi član Foruma 21, živi v Kamniku in je tudi povezan s tamkajšnjim županom, že omenjenim vnaprejšnjim »zmagovalcem volitev« Marjanom Šarcem.

Sedaj pa si zamislite, da če že tako manipulirajo z anketami, kako šele manipulirajo z volitvami...

anketeFB

Izkušnje kažejo, da izvajalci telefonskih anket na veliko manipulirajo... (vir. Facebook)
nazaj na vrh