Avtor vulgarne žalitve "klerotalibanske pičke" na Radiu Slovenija podučuje o etičnih načelih

  • Napisal  Gibanje Glasno
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
RTV SLO RTV SLO Matic Štojs Lomovšek/Demokracija

S strani članov gibanja GLASNO! smo dobili pritožbo glede oddaje »Vroči mikrofon«, ki je bila predvajana 2. 10. 2018 na Radiu Slovenija. Oddaja je imela podnaslov “Oglasi v slabi družbi” in je načenjala temo, kaj lahko uporabnik stori, če v mediju zazna neprimerne prispevke in ob njih oglase podjetja, katerega storitve uporablja in ga ceni, in v kolikšni meri je plačnik oglasov soodgovoren za vsebine, ki jih objavlja medij.

O problematiki so poleg novinarke Tatjane Pirc razpravljali ali podajali svoje mnenja še dr. Milena Fornazarič, dr. Tanja Kamin, dr. Marko Milosavljevič in Domen Savič. Začetni del oddaje, v katerem je predstavljeno izhodišče, domnevno vprašanje spletnega uporabnika, si lahko poslušate na spodnjem posnetku.

Domen Savič izsiljuje Telekom

Iz vsebine oddaje, njenega poteka in celotnega konteksta je očitno, da sta bili glavni tarči Telekom Slovenije, od katerega Savič že od 10. 9. 2018 dalje zahteva, da preneha oglaševati v mediju Nova24TV, in Nova24TV, ki jo želi Savič očitno finančno prizadeti. Razlog, ki ga navaja, naj bi bile po njegovi oceni neprimerne vsebine na Nova24TV. Okrog tega problema in podjetij Telekom Slovenije ter Nova24TV se je tako vrtela praktično celotna oddaja, čeprav je novinarka poskušala ustvarjati vtis, da gre za širšo obravnavo problema. A je bilo to povsem neprepričljivo, saj se je rdeča nit Telekoma Slovenije in Nova24TV vlekla na bolj ali manj neposreden način praktično skozi vso oddajo.

Pregled oddaje in vseh okoliščin pokaže, da je ravnanje RTV Slovenija v zvezi s to oddajo neprofesionalno, kar pojasnjujemo v nadaljevanju. Najprej se dotaknimo okoliščin, v katerih je ta oddaja nastala. Domen Savič je že 10. 9. 2018 na tviterju pod profilom @DrzavljanD sprožil gonjo proti Telekomu Slovenije in mediju Nova24TV, ki jo je nadaljeval ves čas do oddaje in v trenutku, ko to pišemo, še vedno traja.



Radio Slovenija se priključi kampanji

Na osnovi lastne presoje Savič meni, da so vsebine na Nova24TV neprimerne in da jih Telekom Slovenije, s tem ko v mediju oglašuje, podpira. S tem, ko je RTV Slovenija pripravila oddajo prav o tem primeru, ki je predmet dolgotrajnejše Savičeve kampanje, se je dejavno vključila vanjo, pri čemer ni z ničemer argumentirala osnovnega izhodišča: katere vsebine na Nova24TV naj bi bile sporne, kdo je to presodil, in ali vse to opravičuje pritisk javnega medija na gospodarsko družbo in na konkurenčni medij. Iz poteka oddaje je slutiti, da teh vprašanj niso želeli odpirati, saj ni bilo omenjeno, da bi predstavnika medija, o katerem so sicer razpravljali praktično ves čas, sploh povabili v studio, kar pomeni, da druga stran v debati sploh ni bila zastopana. A že naslov same oddaje “Oglasi v slabi družbi” jasno kaže, da je Radio Slovenija brez pojasnila privzel, da so oglasi v njim konkurenčnem mediju “v slabi družbi”. Poslušalci tako niso dobili zadovoljivih pojasnil in informacij, na podlagi katerih bi si lahko sami ustvarili vtis, za kakšno vsebino gre in kakšna je njena prepričljivost.

In nadalje se odpira naslednje pomembno vprašanje: kdo je dovolj kredibilen in verodostojen, da presoja ustreznost in dopustnost vsebin? Za potrebe te oddaje je Radio Slovenija očitno menil, da je to Domen Savič, kar pa je povsem neverodostojno, kot bomo videli v nadaljevanju.


Kdo je v resnici kreiral oddajo?

Potek oddaje kaže, da je vsebinsko sledila tezam, ki jih je v sporočilih, ki so bila na družbenih omrežjih naslovljena na Telekom Slovenije, že pred oddajo sporočal Savič. Zato obstaja zelo utemeljen sum, da je bil on v resnici tudi prožilec in morda celo sokreator te oddaje.

Naslednji problem pa nastopi, ker je Radio Slovenija predstavil Domna Saviča kot verodostojnega in kredibilnega za razpravljanje o etičnih načelih in dostojnosti komunikacije. Hkrati pa je Radio Slovenija povsem zamolčal, da je prav Savič dobro znan po sovražnem govoru, nestrpnih stališčih do večjih družbenih skupin in nespoštovanju slovenske države. Znano je, kako je Savič na ponižujoč in vulgarno zaničevalen način sejal sovraštvo nad katoliškim delom prebivalstva.

Navajamo nekaj njegovih zapisov, ki so se še ohranili:

"Dajte na isti ballot kot je istospolna poroka še obdavčitev cerkve. Pa, da vas vidimo, pičke klerotalibanske".
"It na volišče. Sam to. In faking zmagat nad klerotalibani".
"Dan državnosti je kot božič. Oba praznujeta nekaj, kar ne obstaja."

Zaničevalni in sovražni tviti Domna Saviča

Iz navedenega je jasno, da Domen Savič nikakor ni oseba, ki bi lahko slovensko javnost skozi javni medij verodostojno in kredibilno podučevala o sovražnosti, etičnih načelih, žalitvah družbenih skupin in potrebnem ukrepanju oglaševalcev s tem v zvezi. In jasno je tudi, da se je s tem tudi Radio Slovenija pokazal v povsem neverodostojni luči.
Radio Slovenija kot orodje pritiska

Iz sporočil, ki jih je Domen Savič širil po družbenih omrežjih, je tudi razvidno, da je oddajo Radia Slovenija še pred njeno objavo in tudi po njej povsem odkrito izkoriščal za pritisk in gonjo zoper Telekom Slovenije in Nova24TV, kar daje povsem utemeljen vtis, da je bila celotna oddaja v funkciji piarovskega prispevka. Radio Slovenija oddaje sicer ni oglaševala z neposrednim omenjanjem obeh podjetij, ki sta bili tarči oddaje, a je to ves čas na družbenem omrežju delal Savič, vključno s tem, da je vse zaključke apliciral zgolj na omenjeni podjetji.

 

Celoten članek lahko preberete tu.

nazaj na vrh